شناسهٔ خبر: 34951934 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم خبر داد

همایش دستاوردهای دولت در توسعه زیرساخت‌های روستایی با حضور روحانی برگزار می‌شود

تهران - ایرنا - معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور از برگزاری همایش دستاوردهای دولت تدبیر و امید در توسعه زیرساخت‌های روستایی با حضور رئیس جمهوری و همزمان با هفته دولت خبر داد و گفت: این همایش فردا - دوشنبه - در سالن اجلاس سران برای معرفی خدمات دولت به روستاها برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

محمد امید عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا در خصوص این همایش افزود: در هفته دولت به تقاضای  وزیر نیرو و موافقت رییس جمهوری قرار شد در بحث فعالیت ها و توسعه زیرساخت هایی که در روستاها در دولت یازدهم و دوازدهم انجام شده است، این همایشی برگزار شود تا خدماتی که دولت در روستاها داشته اطلاع رسانی شود.

وی ادامه داد: در این همایش علاوه بر اطلاع رسانی درباره عملکرد دولت در توسعه  زیرساخت های آب، برق قرار است وزارتخانه راه و شهرسازی در زمینه راه، نفت در زمینه گازکشی، ارتباطات در زمینه It و خدمات جانبی و وزارت بهداشت در زمینه خدمات درمانی و بهداشتی به روستاها گزارشی از فعالیت هایشان ارائه کنند در واقع وزارتخانه هایی که در زیرساخت روستاها موثر هستند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با تاکید بر این که در زمینه آب و برق شرایط خیلی خوبی در روستاها داریم گفت: روستاهای کشور دو طیف است از ۲۱ میلیون خانواری که در روستاها زندگی می کنند ۲۶ درصد جمعیت کل کشور را  به خود اختصاص دادهاست.  ۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار خانوار در روستاهای بالای ۲۰ خانوار ساکن اند و تقریبا ۶۰۰ هزار خانوار در روستاهای زیر۲۰ خانوار ساکن هستند.

وی با بیان این که ۶۰ هزار آبادی در کشور داریم گفت: در زمینه زیرساخت‌ها در بحث آب آشامیدنی بالای ۷۴ درصد، راه آسفالته ۹۳ درصد، برخورداری از شبکه گاز که بیشتر در این دولت اتفاق افتاده ۸۰ درصد  و برخوردار از اینترنت ۷۰ درصد است.

وی ادامه داد: در بخش دهیاری ها  نیز ۸۸ درصد روستاها دهیاری دارند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با تاکید بر این که ۶۰ هزار آبادی  برخوردار از برق است گفت: از ۲۱ میلیون خانوار، ۲۰ میلیون و ۵۰۰ خانوار از شبکه برق برخوردار هستند.

امید در ادامه با اشاره به روستاهای برخوردار از شبکه آب آشامیدنی گفت: روستاهای برخوردار از آب آشامیدنی ۳۵ هزار روستا از ۳۸ روستا است که از نظر جمعیتی ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در روستاهایی هستند که از آب آشامیدنی لوله کشی برخوردار هستند.

وی افزود: همچنین ۱۸ هزار روستا از خانه بهداشت برخوردارند که می توان گفت چند روستا دارای یک خانه بهداشت هستند و همچنین برخی روستاها دارای دو یا سه مدرسه دارند.

وی در ادامه به سالن ها و زمین های ورزشی روستایی نیز اشاره کرد و گفت: ۹۳۷ سالن و ۲ هزار ۳۸۴ زمین ورزشی در مناطق روستایی وجود دارد که اکثر آنها در دولت تدبیر و امید احداث شده است.

امید گفت: در بحث برخورداری روستاها از گاز نیز پیش از این دولت مجموعا حدود ۱۴ هزار روستا دارای گاز بودند در حالی که این رقم در حال حاضر به ۲۷ هزار روستای دارای گاز رسیده است در واقع ۸۹ درصد رشد گازرسانی در حوزه روستایی را در این دولت شاهد هستیم.

وی در حوزه کمک به دهیاری ها نیز یادآورشد: به دهیاری هایی که از سال ۸۱ و ۸۲ راه اندازی شده اند و عمر آنها به ۱۶ سال می رسد  ۲۰ هزار میلیارد تومان بودجه داده شد که ۱۸ هزار میلیارد تومان آن مربوط به دوره دولت دوازدهم است که بیشترین کمک را به جهت راه اندازی و فعالیت آنها داشته است.

نظر شما