شناسهٔ خبر: 34951835 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

محمدرضا کلامی خبر داد:

توزیع دفترچه‌های دانش‌آموزی با ارز ۴۲۰۰ تومانی

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار گفت: ستاد تنظیم بازار شرایط توزیع دفترچه‌های دانش‌آموزی تولیدی با کاغذ وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی را مشخص کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، محمدرضا کلامی گفت: اظهار کرد: مقرر شده میزان کاغذ وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی که در اختیار کارخانجات تولیدکننده دفاتر دانش آموزی است، احصا شود. دفتر امور خدمات بازرگانی مکلف است اقدامات لازم برای توزیع محصولات تولید شده با ارز ۴۲۰۰ تومان در شبکه تحت نظارت اجرایی کند.  شبکه تحت نظارت شامل نمایشگاه‌های بازگشایی مدارس، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، صنوف منتخب و... است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار در پاسخ به این سوال که چه تصمیماتی برای برگزاری نمایشگاه‌های ویژه در آستانه بازگشایی مدارس اتخاذ شده؟ گفت: موضوع برگزاری نمایشگاه‌های بازگشایی مدارس با محوریت اتاق اصناف پیگیری می‌شود. آنچه اهمیت دارد این است که نمایشگاه‌ها تنها با هدف سودآوری برگزار نمی‌شوند و اقدامات لازم از سوی استانداران و سایر دستگاه‌های ذیربط برای در اختیار قرار دادن جایگاه‌های رایگان و فراهم کردن شرایط برگزاری نمایشگاه پیگیری می‌شود.

کلامی درباره نحوه قیمت گذاری دفترچه‌های دانش آموزش نیز گفت: مسئولیت قیمت گذاری دفاتر دانش آموزی تولیدی با کاغذ وارداتی ارز ۴۲۰۰ تومانی بر عهده سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان است.

وی در پایان متذکر شد: طبق پیش بینی‌های صورت گرفته سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان لازم است ضمن بازرسی موجودی احصاء شده، نسبت به قیمت‌گذاری برای محصولات تولید شده با ارز ۴۲۰۰ تومان اقدام کند. تولیدکنندگان نیز مکلف هستند نسبت به درج قیمت روی محصولات خود اقدام کنند.

نظر شما