شناسهٔ خبر: 34951735 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

تعهداتمان در خصوص جامعه‌ ایمن را به جد پیگیر هستیم/ ضرورت تعمیق آموزش با تمرکز بر سلامت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر ضرورت توجه به موضوعات جامعه ایمن گفت: تعهدات خود در خصوص جامعه ایمن را به جد پیگیر هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی محمد حسین صومی در آیین اختتامیه بیست و چهارمین کنفرانس بین المللی جامعه ایمن اظهارکرد: این کنفرانس نه تنها به پایان خود بلکه آغاز دوره جدید را به ما گوشزد می کند و همه ما تلاش خواهیم کرد تا تعهدات خود را در خصوص جامعه ایمن با قدرت آغاز کنیم.

وی ادامه داد: میهمانان این کنگره در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تبریز با انسانهایی سروکار داشتند که وظیفه سلامت را به عهده دارند و خود را موظف به پیگیری مسائل مرتبط با سلامت می‌دانند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطر نشان کرد: در این دانشگاه ضمن تعمیق آموزش تعهدات خود در بخش سلامت را در نظر داریم.

وی با اشاره به حضور مدیران ارشد دستگاه های متولی در این کنفرانس گفت: در آیین افتتاح این کنفرانس شاهد حضور مدیران ارشد ملی و استانی بودیم این حضور این پیام را به ما می‌دهد که ما خود را در برابر سلامت انسان ها متعهد می داریم.

صومی ضمن تقدیر از همکاری سازمان های بین المللی در برگزاری این رویداد علمی تخصصی خاطرنشان کرد: از تمامی همکاران بین المللی کنفرانس تقدیم میکنیم و برگزاری باشکوه این کنفرانس در کشور ایران نشان دهنده این است که این اتحاد برای جامعه ایمن در ایران وجود دارداما قطعاً مسیر جدیدی را بعد از این کنفرانس آغاز خواهیم کرد و از دستاوردهای آن در جهت توسعه مسائل مرتبط با ایمنی بهره مند خواهیم شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز توجه به ایمنی و ترافیک در بحث های سلامت را ضروری دانست و گفت : در کنار کنترل بیماری های واگیردار در طی سالهای گذشته تمرکز بر سرطان‌ها و ایمنی ترافیک در دانشگاه علوم پزشکی تبریز مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

وی افزود: ما در سلامت نمی توانیم از مرگ انسانها جلوگیری کنیم بلکه وظیفه ما جلوگیری از مرگ زودرس است در مسائل ایمنی ترافیک نیز با به‌کارگیری آخرین دستاوردهای می توانیم نقش بسزایی در کاهش مرگ و میر ناشی از سوانح رانندگی و یا معلولیت های ناشی از این سوانح باشیم...

صومی خاطر نشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز به عنوان متولی ملی تلاش خواهد کرد مسیر گشوده شده را با سرعت بیشتری طی کند و روزی برسد که با دستاوردهای این چنین اقداماتی هزینه های ناشی از سوانح در کشور ما به حداقل کاهش یابد.

وی ادامه داد: در این کنفرانس متعهد می‌شویم که به تعهدات مان در مقابل این گروه عمل کنیم و در کنار آن شهر مروج سلامت را در چند شهر استان پیگیری کرده و نتایج عملکرد موفق این کنگره را در کنگره های آتی اعلام کنیم.

 

نظر شما