شناسهٔ خبر: 34948811 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نگاه لیبرالی به عرصه اقتصاد و فرهنگ باعث عقب‌ماندگی کشور شده است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نگاه لیبرالی به عرصه اقتصاد و فرهنگ باعث عقب‌ماندگی کشور شده است و تا این نگاه تغییر نکند شاهد رشد نخواهیم بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ظهر امروز در یادواره شهدای کارمند استان قزوین که در سالن شهدای گمنام دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: جمهوری اسلامی دولتی مشروع است که توانست با پشتوانه ولایت ومردم استقلال و آزادی را برای این مردم به ارمغان بیاورد.

وی افزود: در شرایطی که کشور در شاه‌راه بین‌المللی دولت‌های بیگانه قرار داشت، ملت ایران تلاش کرد از وابستگی خارج شده و بر روی پای خود به‌ایستد.

رضایی با ادامه داد: وابستگی دولت‌های ناکارآمد باعث تحقیر ملت و نفی آزادی آنها شده بود و همین امر علت اصلی عدم پیشرفت کشور بود.

وی بیان کرد: استبداد هیچ‌گاه اجازه پیشرفت این ملت را نداد و با نگاهی ساده به تاریخ می‌توان مشاهده کرد که نظام سلطه افرادی همچون امیرکبیر و یا مشروطه را تحمل نکردند و اجازه تحقق قانون اساسی را در این کشور ندادند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: امریکا مصدقی را که باعث ملی شدن نفت ایران شده بود تحمل نکرده و بر علیه او کودتا کرد و با استفاده از همین روش هم به‌دنبال سرنگونی اردوغان در ترکیه بود که موفق نشد و در نهایت هم شاهد شکل‌گیری یک دعوای جدی بین امریکا و ترکیه هستیم.

وی بیان کرد: 22 بهمن 57 آغاز شکل‌گیری یک دولت مشروع، مستقل و آرمانی در این کشور با پشتوانه مردم بود .

رضایی تأکید کرد: انقلاب اسلامی که به رهبری امام خمینی(ره) شکل گرفت امروز به یک قدرت منطقه‌ای تبدیل شده که با اقتدار در سیاست، دفاع و همچنین امنیت، در برابر بزرگترین قدرت‌های بین‌المللی ایستاده و آنها را به زانو در آورده است.

وی گفت: قدرت و اقتدار ایران اسلامی باعث ایجاد سرگردانی در امریکا و ایجاد یک بن‌بست برای او شده و از همین رو دشمن تلاش دارد با انواع فشارهای اقتصادی ملت را به زانو در بیاورد.

 

دشمن با شایعه جنگ به‌دنبال عملیات روانی بر علیه ملت ایران بود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: حرکت ناوهای امریکایی به سمت خلیج فارس یک عملیات روانی برای ایجاد نگرانی در درون کشور بود اما با مشاهده هوشیاری ایران در تنگه هرمز از ورود به تنگه منصرف شدند.

وی افزود: دشمن برای تست آمادگی کشور پهپادهای جاسوسی را به آبهای ایران اسلامی می‌فرستاد اما در نهایت با هوشیاری رزمندگان سپاه، یک پهپاد پیشرفته دشمن با تکنولوژی دفاعی سرنگون و موجب حیرت دشمن شد.

رضایی عنوان کرد: در حالی که برخی مشاوران ترامپ تلاش داشتند پس از سقوط پهپاد، با حمله نظامی هیمنه شکسته شده امریکا را بازیابند، مشاوران انتخاباتی ترامپ او را از این اشتباه بزرگ نهی کرده و او نیز ترجیح داد به این توصیه توجه کند.

وی بیان کرد: اشتباه بعدی امریکا در منطقه نیز اعلام دروغ سرنگونی یک پهپاد امریکایی بود که با اثبات این دروغ، بار دیگر ته‎مانده اقتدار امریکا در منطقه شکسته شد و اینها همه از لطف حضرت حق است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: امروز انقلاب اسلامی به الگوی مقاومت و ایستادگی مردم سوریه، عراق، لبنان، یمن و دیگر کشورهای مظلوم منطقه شده است.

وی تصریح کرد: علی‌رغم اقتدار در عرصه‌های دفاعی و امنیتی در عرصه‌های فرهنگی و اقتصادی عقب‌ماندگی‌هایی داریم که برای رفع آن باید تغییر رویکرد داده و به سمت تفکر جهادی حرکت کنیم.

رضایی گفت: نگاه لیبرالی به عرصه اقتصاد و فرهنگ باعث عقب‌ماندگی کشور شده است و تا این نگاه تغییر نکند شاهد رشد نخواهیم بود.

وی اظهار کرد: راه پیشرفت و موفقیت کشور در نگاه جهادی، ایثارگری و از خودگذشتگی بود و امروز در حوزه اقتصاد هم می‌توان با این نگاه پیشرفت کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: متأسفانه مبارزه را درعرصه اقتصاد و فرهنگ جدی نگرفتیم و اقتصاد مقاومتی در این کشور هم جدی گرفته نشده است.

وی با اشاره به اینکه کشور نیازمند یک اقتصاد جهادی و اسلامی است، اظهار کرد: پرهیز از نگاه لیبرالی به اقتصاد و نظام سرمایه‌داری و توجه به تفکرات شهید باکری‌ها و همت‌ها راه پیشرفت کشور است.

رضایی در پایان سپردن اقتصاد به مردم و دوری از تمرکزگرایی را یکی از راه‌حل‌های مشکلات اقتصادی کشور دانست و یادآور شد: بهره‌گیری از تفکر جهادی و اندیشه‌های شهدا بهترین راه پیشرفت کشور است.

انتهای پیام/م

نظر شما