شناسهٔ خبر: 34946755 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

رئیس کل دادگستری کرمان خبرداد

راه اندازی مجتمع قضایی رسیدگی به جرائم اقتصادی کرمان در آینده‌ای نزدیک

موحد از راه اندازی مجتمع قضایی رسیدگی به جرائم اقتصادی در آینده نزدیک در کرمان خبر داد و گفت: به جرائمی از قبیل اخلال در نظام اقتصادی کشور، رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز، رشوه، ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری و اخذ پورسانت در این مجتمع قضائی رسیدگی خواهد شد.

صاحب‌خبر -
راه اندازی مجتمع قضایی رسیدگی به جرائم اقتصادی؛ بزودی / کلنگ احداث مجتمع قضایی رسیدگی به جرائم اقتصادی در کرمان به زمین زده شدبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، رئیس کل دادگستری استان کرمان صبح امروز در آئین کلنگ زنی احداث مجتمع قضایی رسیدگی به جرائم اقتصادی که با حضور فدایی استاندار کرمان و جمعی از مسئولان برگزار شد، اظهار داشت: این مجتمع در ساختمانی به مساحت یک هزار و ۷۰۰ مترمربع ساخته و در کوتاه‌ترین زمان به بهره‌برداری می‌رسد.

نماینده عالی دستگاه قضایی در استان کرمان ضمن تبریک هفته دولت به تمامی دولت مردان و خدمت گزاران در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: یکی از ساختار‌های قضایی مصوب در استان کرمان که به طور خاص راه اندازی می‌شود مجتمع قضایی رسیدگی به جرائم اقتصادی است.

رئیس شورای قضایی استان کرمان افزود: از دو سال قبل ساختار این مجتمع قضایی در قوه قضائیه به تصویب رسیده بود، اما به لحاظ محدودیت فضا و مکان، امکان راه اندازی این مجتمع تا کنون فراهم نشده بود.

وی ادامه داد: سرانجام با همت استاندار کرمان و اختصاص یک بودجه از منابع استانی به احداث این پروژه این انگیزه در دستگاه قضایی استان ایجاد شد تا با قوت پیگیر ساخت این مجتمع شویم و در مرحله اول با همکاری اداره کل راه و شهرسازی و کمک‌های سایر نهاد‌ها، زمینی در منطقه غرب شهر کرمان واقع در بلوار امام رضا (ع) برای ساخت این مجتمع قضایی اختصاص داده شد.

موحد با بیان اینکه جرائمی که در این مجتمع رسیدگی می‌شود عمدتاً جرائم مالی هستند، افزود: به طور خاص جرایم اقتصادی مثل اخلال در نظام اقتصادی کشور، رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز و همچنین جرائمی نظیر رشوه، ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری و اخذ پورسانت و از این قبیل جرایم که تحت عنوان جرایم اقتصادی شناخته می‌شوند در این مجتمع قضائی رسیدگی خواهند شد.

وی هدف دیگر از ساخت این مجتمع قضایی را در دسترس قرار گرفتن آسان‌تر خدمات قضایی به مردم اعلام کرد و گفت: عمده مجتمع‌های قضایی در مرکز شهر کرمان مستقر هستند، اما بخش اعظمی از جمعیت شهر در سمت غرب شهر کرمان ساکن هستند و در این منطقه هیچ مجتمع‌قضایی وجود ندارد احداث این مجتمع قضایی می‌تواند کمک کند که بخشی از پرونده‌ها در این مجتمع رسیدگی شود و برخی از صلاحیت‌های محلی منطقه ایجاد شود و نیازی به مراجعه مردم به مرکز شهر نباشد و طبیعتاً درکاهش حجم ترافیک و موارد دیگر تاثیر مثبتی خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در پایان با اشاره به اینکه سعی خواهیم کرد بخشی از منابع مالی این پروژه را از طریق اعتبارات قوه قضاییه تامین کنیم، گفت: امیدواریم همچون شروع پروژه در ادامه روند تکمیل پروژه از حمایت‌های استاندار و شهردار استفاده نماییم.

نظر شما