شناسهٔ خبر: 34946702 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دیدار و گفتگوی اشرف غنی با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی

رئیس جمهور افغانستان در دومین روز سفر خود به عربستان صبح امروز با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در دومین روز سفر خود به عربستان صبح امروز با یوسف بن احمدالعثیمین، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

طرفین در این دیدار درباره مبارزه با تروریسم و افراطیت، آغاز مذاکرات مستقیم طالبان با دولت، موضوع انتخابات و ساخت یک دانشگاه اسلامی در افغانستان گفتگو کرده‌اند.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی با اشاره به حملات خونبار اخیر انتحاری در افغانستان از طالبان خواست که دست از ادامه خشونت برداشته و برای پایان دادن به جنگ افغانستان مستقیما با دولت گفتگو کنند.

وی همچنین از مذاکرات بین الافغانی و روند برگزاری انتخابات افغانستان اعلام حمایت کرد و گفت که این سازمان آماده هر نوع همکاری است.

یوسف بن احمدالعثیمین افزود: سازمان همکاری کشورهای اسلامی حاضر است برای نظارت از انتخابات افغانستان ناظرین این نهاد را به افغانستان بفرستد.

اشرف غنی نیز ضمن قدردانی از سازمان همکاری کشورهای اسلامی حضور ناظران انتخاباتی این سازمان را برای نظارت از انتخابات ریاست جمهوری پذیرفت.

رئیس جمهور افغانستان با اشاره به نقش علمای اسلام در مبارزه با تروریسم گفت: علمای جید افغانستان در هماهنگی و همنظری با علمای بزرگ اسلامی به صورت مشترک علیه افراطیت مبارزه می‌کنند و لازم است تا در این راستا به صورت مشترک ذهنیت سازی بیشتری صورت گیرد.

انتهای پیام/

 

نظر شما