شناسهٔ خبر: 34946672 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان:

استان سمنان ۲۴ کتابخانه روستایی دارد/ ضرورت ترویج فرهنگ مطالعه

سمنان - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان بابیان اینکه ۷۱باب‌ کتابخانه‌ عمومی در استان مشغول ارائه خدمات هستند، گفت: ۲۴ باب ازاین‌بین کتابخانه روستایی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حسین شاکری ظهر یکشنبه در دیدار با رئیس دانشگاه علمی و کاربردی ناجای سمنان و فرمانده بسیج امام خامنه‌ای سمنان در اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، از فعالیت ۷۱باب کتابخانه عمومی در استان خبر داد و بیان کرد: از این تعداد ۵۳ باب کتابخانه نهادی و یک باب کتابخانه به‌صورت مستقل در کنار ۱۷ باب کتابخانه مشارکتی مشغول فعالیت هستند.

وی بابیان اینکه در استان سمنان ۲۴کتابخانه عمومی روستایی و ۴۷کتابخانه عمومی شهری وجود دارد، ابراز کرد: در راستای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه خوشبختانه فراوانی و توزیع امکانات خوبی در سطح شهرستان‌های استان سمنان رقم خورده است.

بررسی راه‌های همکاری

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در ادامه گفت: نقش کتاب و مطالعه برای ارتقاء فرهنگ عمومی بر همگان روشن است لذا می‌بایست با استفاده از این ظرفیت در راستای ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه گام برداریم.

رضا مهرجو رئیس دانشگاه علمی کاربردی نیروی انتظامی استان سمنان نیز در این نشست کتاب‌خوانی را منبعی بزرگ برای کسب مهارت‌ها در سطح جامعه و همچنین افزایش ضرورت‌های اجتماعی، موقعیت تاریخی و فرهنگی جامعه، نیازهای نظام اجتماعی، علایق و انگیزه‌های فردی دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، در این نشست راه‌های همکاری و تعامل اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان‌ با دانشگاه علمی کاربردی نیروی انتظامی استان درزمینه‌های برگزاری دوره‌های آموزشی و برنامه‌های فرهنگی درراستای ترویج فرهنگ مطالعه بررسی شد.

نظر شما