شناسهٔ خبر: 34946620 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پایان سفر حج تمتع در مازندران

جانشین مدیر حج و زیارت مازندران گفت: با بازگشت آخرین کاروان در روز گذشته آخرین و تنها کاروان مدینه بعد استان از ایستگاه پروازی گلستان با انجام حجی مقبول به استان مراجعت کردند.

صاحب‌خبر -

مصطفی جعفری امروز درباره آخرین وضعیت حج تمتع در استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: امسال 4هزار و 244 زائر مازندرانی در قالب 30 کاروان به حج تمتع مشرف شده بودند که با بازگشت آخرین کاروان در تاریخ دوم شهریور آخرین و تنها کاروان مدینه بعد استان از ایستگاه پروازی گلستان با انجام حجی مقبول به استان مازندران مراجعت کردند.

وی افزود: تنها یک زائر به نام سیدبابا نادری از شهرستان نکا قبل از ایام تشریق در مسجدالحرام فوت کرد که باتوجه به درخواست خانواده متوفی برای انتقال پیکرشان به کشور، در روز جمعه پیکرش در شهرستان نکا تشییع و در زادگاهش روستای استخرپشت به خاک سپرده شد.

جانشین مدیر حج و زیارت مازندران در بخش دیگری از سخنان خود درباره ثبت‌نام اربعین، تصریح کرد: ثبت‌نام زائران در سامانه سماح از روز جمعه  یکم شهریور ماه شروع شده و تاکنون حدود 980 نفر ثبت‌نام کردند.

جعفری بیان کرد: باتوجه به حذف روادید پیش‌بینی می‌شود متقاضیان بیشتری به این سفر معنوی عزیمت خواهند کرد.

وی ادامه داد: همچنین از 19 شهریور ماه امسال  با آغاز دهه محرم سفر زائران آغاز شده که  توصیه ما به زائران این است به‌صورت گروهی اعزام شوند .

جانشین مدیر حج و زیارت مازندران در پایان گفت: تاکید ما این است زائران بحث بیمه را جدی بگیرند .

انتهای پیام/86034/ع

نظر شما