شناسهٔ خبر: 34946613 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

کمپین حمایت از مقبره اسلامی «باب الرحمه» در قدس

یک تجمع ملی فلسطینی، کمپین حمایت از مقبره اسلامی «باب الرحمه» در قدس اشغالی را به راه انداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از قدس پرس، تجمع ملی مسیحی در سرزمین های اشغالی با همکاری کمیته نظارت بر مقبره ها در اداره اوقاف اسلامی در قدس اشغالی، کمپینی برای حمایت از مقبره اسلامی «باب الرحمه» همجوار حرم قدسی شریف به راه انداخت.

«دیمتری دلیانی» رئیس تجمع ملی در بیانیه مطبوعاتی گفت: مقبره باب الرحمه از مناطق پرتهدید به یهودی سازی در شهر اشغالی قدس به شمار می آید.

دلیانی افزود: این فعالیت با هدف متوجه کردن افکار عمومی نسبت به خطراتی است که این مقبره را به دلیل موقعیت استراتژیکی اش احاطه کرده است. همچنین این فعالیت به منظور تشویق موسسه ها و نهادهای دیگر برای اجرای فعالیت مشابه با هدف افزایش حضور در این مقبره و بازنکردن فضایی برای نیروهای اشغالگر اسرائیلی و موسسات شهرک سازی در این منطقه انجام می گیرد.

«نضال عبود» مسئول فعالیت های جوانان در این تجمع، گفت: مراحل بعدی این کمپین باهدف گسترش آگاهی درباره خطرات این منطقه مهم در شهر قدس انجام خواهد گرفت. این کمپین همه اقشار جامعه را به شکست دادن برنامه های یهودی سازی که نیروهای اشغالگر اسرائیلی به آن اقدام می کنند، دعوت می کند.

مقبره اسلامی باب الرحمه در چند متری ورودی شهرک قدیمی در قدس از طرف باب الاسباط در مجاورت دیوار شرقی مسجد الاقصی قرار دارد.

گروههای یهودی افراطی، این مقبره را به عنوان مکان استراتژیکی برای تسلط بر الاقصی به شمار می آورند، به طوری که تونلی را از باب الاسباط به این مسجد کشیده اند.

نظر شما