شناسهٔ خبر: 34946604 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت خبر داد:

افزایش ۴ برابری شرکت کنندگان جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت از افزایش ۴ برابری شرکت کنندگان در جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان علوم پزشکی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی بحرالعلوم امروز در نشست خبری حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت به مناسبت هفته دولت، افزود: کانون های قرآن و عترت و مراکز فعال در حوزه قرآن و عترت در دانشگاه های علوم پزشکی همچون گذشته به فعالیت خود ادامه می دهند و سعی داریم جمعیت بیشتری را در این زمینه جذب کنیم.

وی گفت: جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان علوم پزشکی در روزهای ۸ تا ۱۰ آبان ماه ۹۸ به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار می شود. در این دوره ۷۰ هزار نفر شرکت کرده اند و این در حالی است چهار سال پیش تعداد مشارکت کنندگان ۱۷ هزار نفر بود.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت یادآور شد: متنوع کردن بخش های مختلف و فعال کردن کانون ها و هدف گذاری جذب بیشتر مخاطبان از جمله تفاوت های این دوره از جشنواره است. ضمن اینکه این دوره از جشنواره ۴۰ بخش آوایی، معارفی، پژوهشی و هنری دارد.

وی گفت: در بحث آموزش قرآن نیز دهمین دوره تربیت دانشجو معلم قرآن از فردا ۴ شهریور در دانشگاه علوم پزشکی مازندران آغاز می شود و با آموزش مبانی حفظ، مفاهیم و صحیح خوانی وارد دوره کارورزی می شوند.

بحرالعلوم از ابلاغ فعالیت های آموزشی حوزه نماز خبر داد و گفت: با همکاری ستاد اقامه نماز و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و وزیر بهداشت، موضوع آموزش و تشویق نماز به دانشگاه ها ابلاغ شده است.

وی از ارائه آموزش به ائمه جماعات دانشگاه های علوم پزشکی و مراکز وابسته به وزارت بهداشت خبر داد و گفت: یک هزار و ۲۰۰ نفر از ائمه جماعات دانشگاه های علوم پزشکی و مراکز وابسته به وزارت بهداشت در شهریورماه در چهار فاز در مشهد گردهم می آیند و آموزش های لازم به آنها ارائه می شود.

نظر شما