شناسهٔ خبر: 34946381 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

استاندار خراسان شمالی خواستار ایجاد خط هوایی بجنورد -عشق‌آباد شد

به گزارش ایرنا محمد علی شجاعی روز یکشنبه در دیدار با معاون استاندار آخال و سفیر کشور ترکمنستان اظهار داشت: باید روابط بین دو کشور را در زمینه های مختلف از

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا محمد علی شجاعی روز یکشنبه در دیدار با معاون استاندار آخال و سفیر کشور ترکمنستان اظهار داشت: باید روابط بین دو کشور را در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی، گردشگری، صنعتی، دانشگاهی، فرهنگی و ورزشی گسترش دهیم که این امر نیز نیازمند گفت وگوهای بیشتر برای آسان سازی در روابط است.

استاندار خراسان شمالی که استان تحت مدیریت خودش بیش از ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان دارد گفت: مرز دو کشور بسیار آرام و از امنیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه ارتباط هر چه بشتر بین تهران و عشق آباد به سود هر دو کشور دوست و همسایه  است افزود: نگاه نظام، تحکیم روابط دوستانه با تمام کشورهای دنیا بویژه کشور های همسایه است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران بویژه استان خراسان شمالی با کشور ترکمنستان اشتراکات فرهنگی زیادی در زمینه های فرهنگی و قومیتی دارد که این اشتراکات گسترش روابط بین دو کشور را افزایش می دهد و نگاه رهبران هر دو کشور نیز تداوم ارتباطات همه جانبه است.

شجاعی بر عملیاتی شدن تفاهم نامه های بین دو کشور نیز تاکید کرد و افزود: بعضا برخی از تفاهم نامه ها در سال های گذشته عملیاتی نشده است که نیاز است به این موارد بیشتر پرداخته شود.

وی اظهار داشت: برای اجرایی شدن تفاهم نامه ها پیشنهادهای مکتوبی ارائه خواهیم کرد که در این زمینه باید کمیته ای با عضویت نمایندگان استان های خراسان شمالی و آخال ترکمنستان تشکیل شود که پیگیر امورات باشند.

وی بر  آسان سازی روابط اقتصادی بین دو کشور تاکید کرد و گفت: تحقق این مهم موجب رونق صادرات و واردات می شود.

استاندار خراسان شمالی همچنین بر گسترس روابط در حوزه بهداشت و درمان تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه شهروندان این کشور برای درمان به سایر کشور ها با هزینه های زیادی سفر می کنند پیشنهاد می دهیم که از امکانات حوزه درمان این استان نیز که نسبت به سایر کشور ها ارزان تر است، استفاده کنند.

شجاعی با بیان اینکه افزون بر پنج هزار نیروی مهندس در این استان داریم که در تشکیلات نظام مهندسی عضویت دارند اظهار داشت: این استان دارای نیروی تحصیل کرده فنی و مهندسی با توان بالا است که می توانیم دانش در این حوزه را نیز ارائه دهیم و همچنین پروژه های مشترک اجرا کنیم.

وی بر برقراری ارتباط فرهنگی و ورزشی نیز تاکید کرد و افزود: این دو امر نیز باعث دوستی و ارتباط تنگاتک بین دو کشور خواهد شد.

۳۰۰۷/ ۶۰۴۲

انتهای پیام

نظر شما