شناسهٔ خبر: 34946126 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۱۷۰ پرستار و کادر فوریت‌ پزشکی در لرستان استخدام می‌شوند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه استان با کمبود پزشک متخصص مواجه است گفت: آذرماه امسال ۱۷۰ نفر پرستار، بهیار و کادر فوریت‌های پزشکی با برگزاری آزمون استخدام خواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، محمدرضا نیکبخت ظهر امروز در جمع خبرنگاران در رابطه با استخدام‌های بدون‌ضابطه در دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار داشت: ما غیر از مسائل پزشکی هیچ استخدام دیگری نداریم و دانشگاه علوم پزشکی استان از نظر نیروی انسانی جای سوزن انداختن ندارد و تمامی استخدام‌ها نیز براساس قانون و ضابطه صورت می‌گیرد، اما در آذرماه امسال 170 نفر پرستار، بهیار و کادر فوریت‌های پزشکی با برگزاری آزمون استخدام خواهند شد. 

وی به وضعیت سیستم‌های سرمایشی بیمارستان شهر سیل‌زده پلدختر اشاره کرد و افزود: اولین کار بنده در بدو ورود به استان بازدید از حوزه پلدختر بود و مسئولان بیمارستان این شهر درمورد نصب سیستم‌های گرمایشی گفتند که پول نداریم، بنده نیز یک میلیارد تومان به این امر اختصاص و به حساب بیمارستان واریز شد اما همان طور که می‌دانید نصب سیستم‌های گرمایشی زمان‌بر است. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید به اینکه استان با کمبود پزشک متخصص مواجه است، عنوان کرد: امیدوار هستیم که مهر و آبان سال 98 که زمان طرح توزیع نیروی متخصص است به لرستان توجه ویژه شود زیرا این استان از نظر تعداد پزشکان متخصص وضعیت خوبی ندارد. 

وی بیان کرد: باید نسبت به تامین کمبودهای پزشکان متخصص لرستان توجه شود ما جهت تشویق پزشکان متخصص کارانه چهار ماه آن‌ها را در طی دو ماه واریز کردیم و طی روزهای آتی نیز کارانه دو ماه دیگر پرداخت خواهد شد، امیدوار هستیم که با این روند از سایر شهرهای دیگر نیز جذب پزشک متخصص داشته باشیم. 

نیکبخت در مورد وضعیت داروخانه‌های شبانه‌روزی استان خاطرنشان کرد: من از همین‌جا اعلام می‌کنم چنانچه داروخانه شبانه‌روزی که در تمام 24 باز نباشد تعطیل خواهد شد و مجوز آن را جهت شبانه‌روزی شدن به داروخانه دیگر می‌دهیم. 

وی ضمن اشاره به نحوه برگزاری مناقصه و مزایده‌های دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: من هیچ کسی را در این استان ندارم که بخواهم پیمان را به او بدهم، نهادهای نظارتی بر روند برگزاری مناقصه و مزایده‌ها نظارت کامل دارند. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه ممکن است قیمت داروهای شرکت‌های مختلف با هم‌ متفاوت باشند، اظهار داشت: بیمار حق طلب فاکتور از داروخانه را دارد و در کل دونرخی بودن قیمت داروها به شرکت‌ها بستگی دارد. 

وی افزود: اگر هلال‌احمر بخواهد داروهای ویژه را بفروشد از داروخانه او حمایت خواهیم کرد و دستش را می‌بوسیم اما اگر هلال‌احمر بخواهد داروهایی همانند استامینوفن بفروشد نیازی نیست چون مابقی داروخانه‌های ما همین داروها رو تهیه می‌کنند و دانشگاه علوم پزشکی می‌تواند داروخانه مرکز فوریت‌های دارویی را به هلال‌احمر بدهد. 

نیکبخت تعداد پروژه‌های در دست اجرای دانشگاه علوم پزشکی لرستان را 211 پروژه دانست و عنوان کرد: 125 پروژه به اتمام رسیده و 86 پروژه دیگر نیز باقی مانده است که 39 پروژه آن نیز تا پایان سال98 تمام خواهند شد. 

وی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی لرستان تلاش کرده در بحث پروژه‌ها به مناطق محروم استان توجه ویژه داشته باشد به طوری که اکنون 13 پروژه در پلدختر و 13 پروژه در دلفان در دست اجرا است و تنها 7 پروژه در مرکز استان فعال است. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان ضمن اشاره به اینکه دانشگاه 19 میلیارد تومان پروژه در هفته دولت افتتاح خواهد کرد، خاطرنشان کرد: در این هفته پروژ‌ه‌هایی در شش شهرستان استان افتتاح خواهند شد که افتتاح مرکز شیمی درمانی خرم‌آباد، افتتاح منازل مسکونی پزشکان سلسله  مرکز شیمی درمانی بروجرد از جمله این پروژه‌ها هستند. 

وی تکمیل خوابگاه 200 نفره دانشجویی و تکمیل 36 واحد اقامتی پزشکان را از برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی استان در سال 98 دانست و تصریح کرد: امیدوار هستیم که استاندار لرستان و سازمان برنامه و بودجه از محل اعتبارات استانی اعتباری را جهت راه‌اندازی اورژانس باامکانات و تجهیزات بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد اختصاص دهند. 

نیکبخت گفت: ما برای عشایر نیز برنامه‌هایی داریم و پزشکان و ماماها همراه با عشایر کوچ می‌کنند تا به درمان بیماران عشایر بپردازند.

انتهای پیام/ش

نظر شما