شناسهٔ خبر: 34945933 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در گزیده اخبار سیاسی ۳ شهریور بخوانید؛

ارتش آماده اسکورت آدریان دریا/اخباری درباره ماموریت جدید مکرون/اعدام سرکرده باند"هوشنگ" و...

71381

جزئیات طرح پیشنهادی مکرون به ترامپ درباره ایران/ رایزنی سران گروه هفت درباره ایران/ آمادگی نیروی دریایی ارتش برای اسکورت نفتکش آدریان دریا/ خشم وزارت خارجه آمریکا از تحریم بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها/ برگزاری رزمایش نیروی هوایی ارتش در نیمه دوم سال جاری/ حکم مجدد قصاص برای پزشک تبریزی/ مکرون مامور ارسال پیام به ایران و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز یک شنبه، سوم شهریور ماه ۱۳۹۸ است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سخنگوی دولت در مراسمی که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، با ابراز خوشحالی از طرح انتقادات مختلف درباره دولت خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید دولتی است که در میانه میدان جنگ ایستاده و شرایط را تحمل می‌کند و همه تلخی‌ها را به جان خود می‌خرد تا کام جامعه شیرین باشد.

همچنین وزیر اطلاعات گفت: در هیچ زمانی مانند سال‌های اخیر، تقرب و نزدیکی به دشمن را به عناصر خودی نداشتیم، در جاهایی جاسوس کشف کردیم که وقتی گزارش آن را به مسئولان دادیم دچار شگفتی شدند.

معاون هماهنگ کننده ارتش در حاشیه افتتاحیه سی امین دوره دیرین دفاعی دافوس از آمادگی نیروی دریایی ارتش برای اسکورت نفتکش آدریان دریا خبر داد و گفت: ارتش جمهوری اسلامی و نیروی دریایی آمادگی داد که اگر توسط مسئولین بالای کشور تشخیص داده بشود در هر جایی که لازم باشد این کشتی را اسکورت کند.

همچنین فرمانده نیروی هوایی ارتش در خصوص رزمایش‌های این نیرو گفت: طبق برنامه‎ریزی‌های صورت گرفته هر سال رزمایش برگزار خواهیم کرد و در نیمه دوم امسال رزمایش نیروی هوایی برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین هم در همایش سالانه استادان و نخبگان بسیجی با بیان اینکه طرح اعتلای پایگاه‌های مقاومت محلی بسیج در دستور کار است، گفت: حضور سازمان یافته جوانان و نوجوانان برای تحقق فرامین مقام معظم رهبری، اصلی‌ترین رسالت بسیج در گام دوم انقلاب اسلامی است.

منابع دیپلماتیک فرانسوی خبر دادند که رئیس‌جمهور فرانسه در دیدار با همتای آمریکایی‌اش پیشنهادات خود برای کاهش تنش با ایران را به او ارائه داده و دو طرف درباره ایران رایزنی کرده‌اند.

همچنین پایگاه خبری آمریکایی هیل در گزارشی با اشاره به ادامه حمایت‌های اروپا از ایران نوشت: اتحادیه اروپا هنوز برای پیوستن به کارزار "فشار حداکثری" آمریکا علیه ایران تصمیمی نگرفته است.

وزارت خارجه ایران هم در اقدامی کم سابقه یکی از مهم‌ترین و با نفوذترین موسسات و اندیشکده‌های آمریکایی که سیاست‌گذاری، مقالات و سخنرانی‌های اعضای آن همواره بر ضد ایران و جنگ‌طلبانه بوده است را تحریم کرد.

مورگان اورتاگوس سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در پیامی در حساب کاربری‌اش در توئیتر خشم خود را از اقدام ایران برای تحریم بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها ابراز کرد.

یک رسانه ژاپنی گزارش داد که سران کشورهای عضو گروه هفت در اولین روز از نشست خود در شهر بیاریتز فرانسه توافق کردند که ایران نباید به قدرت هسته‌ای تبدیل شود و همچنین تاکید کردند که برای برقراری صلح و ثبات در خاورمیانه تلاش کنند.

درهمین رابطه رئیس جمهور فرانسه گفت که  سران گروه هفت برای یک اقدام مشترک درخصوص ایران با هدف کاهش تنش‌ها و آغاز مذاکرات جدید با تهران توافق کرده‌اند.

همچنین یک منبع در کاخ الیزه (کاخ ریاست جمهوری فرانسه) گفت، سران گروه هفت که این روزها در شهر بیاریتز فرانسه نشست برگزار می‌کنند پس از رایزنی‌های‌شان درباره ایران، توافق کردند که امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه را مامور ارسال پیام به ایران کنند.

این در حالیست که رئیس جمهور آمریکا اعطای اختیار به امانوئل مکرون از سوی گروه هفت برای ارسال پیام به ایران را تکذیب کرد.

وکیل مدافع علیرضا صلحی - پزشک تبریزی که حکم قصاصش به اتهام قتل دو عضو خانواده‌اش در دیوان عالی کشور نقض شده بود - گفت: پس از رسیدگی دوباره به پرونده موکلم در شعبه صادر کننده رای بدوی در تبریز، مجددا  دادگاه رای به قصاص و پرداخت دیه داده است.

همچنین رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از اجرای حکم اعدام سرکرده باند بین‌المللی مواد مخدر موسوم به هوشنگ خبر داد و افزود: بیست نفر از سوداگران مرگ و اعضای دیگر این باند نیز به حبس‌های طویل المدت محکوم شده اند.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (یک شنبه) سوم شهریور ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

نظر شما