شناسهٔ خبر: 34945820 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

در راستای پویش با مهر تا مهر؛

جمعیت هلال احمر هرمزگان مهربانی اهدا کردند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: در راستای اجرای پویش با مهر تا مهر، کتاب‌ و لوازم التحریر به ارزش بالغ بر 10 میلیون تومان، به کودکان مناطق سیل زده، اهدا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، علی اعمی برنطینی مدیر عامل جمعیت هلال احمر هرمزگان، در نشست خبری با اصحاب رسانه، به تشریح فعالیت جمعیت هلال احمر استان در پنج ماه نخست سال جاری پرداخت و گفت: طرح ملی فرشتگان رحمت، شامل؛ جمع آوری، بسته بندی و توزیع سبدهای غذایی بین نیازمندان در ایام نوروز بود که در این طرح موفق شدیم برای دو هزار و 654 نفر، سبد های غذایی تهیه کنیم.

وی در ادامه افزود: اجرای طرح نیابت، با محوریت عیادت و دلجویی از سالمندان و معلولین  در شهرستان های سیریک و بندرعباس برگزار شد، که دراین طرح از  130 سالمند و معلول عیادت و دلجویی به عمل آمد.

اعمی برنطینی از اعزام کاروان سلامت و ویزیت رایگان به مناطق محروم در شهرستان های حاجی آباد، سیریک و رودان، خبر داد و اضافه کرد: در این طرح 379 نفر از خدمات 8 پزشک داوطلب استفاده کردند.

وی در ادامه از اجرای پروژه های محرومیت زدا، با موضوع توزیع البسه به ارزش 34 میلیون و 150 هزار ریال در بین نیازمندان شناسایی شده در شهرستان های بندرعباس و بندر لنگه، نام برد و گفت: در راستای اجرای طرح حمایت ماندگار، در شهرستان های بستک و بندرعباس، 50 نفر بیش از 50 واحد خون، در این طرح اهدا کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان ضمن اشاره به اجرای طرح ملی همای رحمت با محوریت جمع آوری، بسته بندی و توزیع سبدهای غذایی به ارزش 6 میلیارد و 413 میلیون ریال، بین نیازمندان در ماه مبارک رمضان، از طرح سفره های مهربانی (سفره های افطار) از دیگر طرح های اجرایی در ماه رمضان نام برد و اذعان داشت: در این راستا 129 سفره در سراسر استان پهن شده است.

وی در ادامه به عملکرد معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر هرمزگان در پنج ماه نخست امسال اشاره کرد و اذعان داشت: این سازمان با هدف تربیت جوانان در راستای تامین احترام انسان ها، حمایت از زندگی و سلامت انسان ها، تسکین آلام بشری و برقراری صلح و دوستی، طرح های متنوعی برای جوانان عضو، در نظر گرفته است.

علی اعمی برنطینی از طرح شوق رویش به عنوان یکی از طرح های در حال برگزاری این معاونت نام برد و در تشریح آن گفت: این طرح با هدف بهینه کردن و غنی سازی اوقات فراغت کودکان، نوجوانان و جوانان در فصل تابستان و برنامه های اوقات فراغت، اجرا می شود که در این طرح 13 پایگاه اوقات فراغت جهت اجرای فعالیت های آموزشی و توانمندسازی با عنوان « نیمکت قرمز» در حال اجرا است که تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

وی گفت: پویش با مهر تا مهر، ویژه کودکان مناطق سیل زده که به منظور اهدای کتاب‌های حوزه کودک و نوجوان، نوشت افزار و اسباب بازی از سوی سازمان هلال احمر و تعدادی از انجمن‌ها و تشکل‌های حوزه کودک و نوجوان اجرا شد، تعداد 452 جلد کتاب، یک هزار و 646 عدد لوازم التحریر، 258 عدد اسباب بازی به ارزش 10 میلیون و 861 هزار تومان جمع آوری و به سازمان جوانان ارسال شد.

اعمی برنطینی طرح سراسری پیشگیری از اعتیاد با شعار (نه به اعتیاد) را از دیگر برنامه های معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر هرمزگان در پنج ماه اول امسال بر شمرد.

وی در پایان از احداث 6 پایگاه امداد و نجات بین شهری، احداث پایگاه امداد نجات بندر عباس با 8 میلیارد تومان اعتبار، احداث مرکز توانبخشی با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد تومان در بندرعباس و احداث سالن چند منظوره ورزشی با اعتبار 5 میلیارد تومان در بلوار امام حسین شهر بندرعباس، به عنوان برنامه های آتی جمعیت هلال احمر هرمزگان خبر داد.

نظر شما