شناسهٔ خبر: 34945469 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

10 میلیارد تومان کمک غیرنقدی مردم خراسان رضوی به سیل‌زدگان بود

رئیس جمعیت هلال احمر مشهد گفت: سازمان هلال احمر خراسان رضوی توانست بالغ بر 4 میلیارد تومان کمک‌های نقدی مردمی و کمک‌های غیر نقدی با ارزش ۱۰ میلیارد تومان را از سطح استان جمع‌آوری کند و به دست سیل‌زدگان کشور برساند.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام عباس فرازی‌نیا ظهر امروز در جشنواره کرامت و آیین تجلیل از منتخبان جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی که با حضور ریاست و جمعی از پرسنل و امدادگران این سازمان در سالن شهدای امدادگر مجموعه هلال احمر مشهد برگزار شد، با بیان اینکه حضرت علی(ع) جامع همه کمالات هستند اظهار کرد: خدا را شاکریم که مهر امیرالمومنین(ع) در دل ما قرار دارد و با مهر ولایت این بزرگوار بزرگ و بالنده شدیم، به برکت قیام امام راحل و نظام جمهوری اسلامی ایران می‌توانیم به شعائر امیرالمومنین(ع) پای‌بند بوده و آن‌ها را تبلیغ کنیم و به آن شعایر جامه عمل بپوشانیم.

 مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی تولیت آستان قدس رضوی با بیان دو جریان تاریخی در مورد احسان و بخشش حضرت علی(ع) نسبت به مسکینان و فقیران به ماجرای بخشیدن انگشتری حضرت در نماز به مسکین و اطعام فقیر، اسیر و در راه مانده اشاره کرد و افزود: در شأن این عمل بزرگوارانه حضرت علی(ع) یعنی بخشش انگشتری ایشان به فقیر چون ایشان در  محضر عبادت خدا در قالب خدمت به خلق خدا عمل کردند، از طرف خداوند سوره انسان نازل شد.

وی ادامه داد: ۲۴ مرتبه خداوند بلند مرتبه در کنار دعوت به برپایی نماز از زکات نیز یاد کرده است زیرا قصد یادآوری ارزشمندیِ خدمت به خلق خدا را دارد.

فرازی‌نیا ادامه داد: در سیره حضرت علی(ع) نقل شده است، ایشان شبانه انبانی از آب، نان، لباس و مایحتاج نیازمندان را به دوش می‌کشیدند و به طور ناشناس آن اقلام را به دست فقیران و محرومان می‌رساندند.

مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه زکات فقط در بخشش مال نیست، به انواع دیگر زکات اشاره کرد و گفت: زکات شامل مواردی چون زکات جان، علم، عفاف و فراهم کردن اسباب ازدواج جوانان نیز می‌شود و این توفیقاتی که شامل حال شما شده ادامه راه و فعالیت ائمه معصومین و انقلابیان است.

چهار میلیارد تومان کمک نقدی و ۱۰ میلیارد تومان کمک‌های غیر نقدی به سیل‌زدگان کشور

رئیس جمعیت هلال احمر مشهد نیز در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: همه ساله جمعیت هلال احمر در جهت هم‌افزایی و پاسداشت از خدمات داوطلبان خودش چه در حوزه جوانان و چه در حوزه امداد و نجات با هدف بالا بردن روحیه اعضای خود از ۲۳ شعبه این سازمان در سطح استان منتخبینی را انتخاب می‌کند و از آن‌ها تجلیل به عمل می‌آورد .

سید جمال زرگر افزود: امروز نیز این سازمان با حضور مدیر عامل و مدیران شعب هلال احمر در سطح استان خراسان رضوی از حدود ۱۰۰ نفر امدادگر منتخب سال ۱۳۹۷ که در حوزه‌های شعب برتر، در حوزه فرهنگی، خدمات‌رسانی برای نجات و امداد مجاوران و مسافران و همچنین در بحث خیرین و جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای مردم سیل‌زده کشور خدمت‌رسانی داشتند، تجلیل به عمل آورد.

وی ادامه داد: این سازمان توانست بالغ بر4 میلیارد تومان کمک‌های نقدی مردمی و کمک‌های غیر نقدی با ارزش ۱۰ میلیارد تومان را از سطح استان خراسان رضوی جمع‌آوری کند و به دست سیل‌زدگان کشور برساند.

انتهای پیام/ 70058

نظر شما