شناسهٔ خبر: 34943501 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

داغِ قره داغ

نصر: آتش سوزى جنگل هاى بكر و منحصر به فرد قره داغ در روزهاى اخير، به عنوان يك موضوع بسيار مهم منطقه اى و حائز اهميت به صور رسانه ها آمد.

صاحب‌خبر -

وقوع چنين حوادث تلخى به هر دليلي نقش مديريت بحران را پررنگ تر و شاخص تر مى نمايد.

فن و مهارت مديريت بحران در وقوع چنين حوادث غيرمترقبه اى مي تواند ظرفيت مديريت استان را نشان دهد.

حال اينكه متاسفانه در قضيه حريق جنگل هاى قره داغ شاهد سوء مديريت بحران بوديم تا حدى كه اقدامات اطفا به صورت عملياتى علی رغم پیگیری های امام جمعه محترم استان و ‌استاندار محترم ازمرکز، سه روز پس از آغاز حريق، شروع شد و اين امر داغ بسيار سنگينى را به سينه قره داغ گذاشت.

بى ترديد تقويت مهارت هاى لازم در اقدام و عملياتى نمودن مديريت بحران، ميزان خسارات را كاهش داده و مانع از عصبانيت افكار عمومى ميشود.

در جريان اخير كوتاهى هاى صورت گرفته باعث شد تا مردم آذربايجان در داغ از دست دادن دستکم ٣٠٠ هكتار (به اذعان مسئولان محلي) از اراضى داغدار شوند كه اين غير قابل قبول است.

تجهيزات و امكانات در استانى كه بخش اعظمى از جنگل هاى حفاظت شده جهان را در دل خود دارد، بايد پاسخگوى اين نيازها باشد.

از اين حيث اميدواريم نمايندگان مردم در مجلس شوراى اسلامى در خصوص پيگيرى نيازهاى اينچنين، اقدامى عاجل و در خور توجه انجام دهند.

خاطرم هست یکبار در مجلس هشتم نماینده آمل و بعضی دیگر از نمایندگان شمال تلاش کردند یک فروند هلی کوپتر جهت امداد نجات تصادفات جاده ای شمال در ردیف بودجه گذاشتند که در زمان یک طرفه شدن جاده برای مصدومین بسیار موثر است با این اوصاف نیاز جنگل‌های بی نظیر قره داغ و دیگر سرمایه های مهم آذربایجان هر لحظه در معرض حوادث غیرمترقبه هستند با توجه به پهنای استان چند فروند هلی کوپتر مجهز بایستی در این استان  دایماً آماده باش حاضر شوند.

لازم است استانداری و هلال احمر تلاش کنند دولت در لایحه بودجه امسال که ۱۵آذرماه در مجلس مطرح خواهد شد، ردیفی جهت این امر پیش بینی کنند و اگر دولت نکرد خود نمایندگان می توانند در کمیسیون تلفیق این ردیف را طرح کرده و مصوب مجلس کنند.

علیرضا منادی- نماینده ادوار مجلس

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما