شناسهٔ خبر: 34943356 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

گیلان| معلمان نقش تعیین‌کننده‌ای در تربیت نسل آینده کشور دارند

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان گفت: معلمان و مربیان جامعه دارای وظیفه حساس و تعیین‌کننده‌ای در تربیت نسل آینده کشور هستند و اگر به خوبی ایفای نقش نکنند قطعاً در آینده، خطرهای متعددی به وجود می‌آید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حجت‌الاسلام غلامحسن تسخیری امروز در مراسم طرح تربیتی "شهید بهنام محمدی" در رشت اظهار داشت: اصلی‌ترین هدف خلقت انسان، رسیدن به رشد و تعالی است و خداوند نیز برای رشد بشر هیچ محدودیتی قائل نشده و انسان اجازه دارد تا از تمام ظرفیت‌ها برای رسیدن به رشد و تعالی استفاده کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به شاخصه‌های طرح تربیتی "شهید بهنام محمدی" خاطرنشان کرد: با توجه به برکات حاصل شده از این طرح، امیدواریم که در سال تحصیلی آینده شاهد اقدامات تربیتی مؤثرتری در سطح مدارس باشیم.

تسخیری مهم‌ترین نقش یک مربی را الگودهی دانست و تصریح کرد: خداوند متعال خود را به عنوان مربی بشریت معرفی کرده است از این رو الگودهی مهم‌ترین نقش یک مربی جهت رسیدن انسان‌ها به اهداف خلقت است و خداوند در قرآن کریم راه‌های رشد و تعالی را برای انسان‌ها مشخص کرده است.

وی عقل و بهره‌گیری از قوه تفکر را یکی دیگر از راه‌های رشد و تعالی انسان دانست و ابراز داشت: انسان‌های بسیاری در مسیر رشد و تعالی خود گام‌های مثبتی برمی‌دارند و دارای ویژگی‌هایی هستند و یکی از ویژگی‌های چنین انسان‌هایی، ایمان داشتن به حضور خداوند در تمامی لحظات است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به آشنا کردن نوجوانان و جوانان با جهان آخرت و خداوند متعال خاطرنشان کرد: باید این نکته را به نوجوانان و جوانان آموزش بدهیم که تنها راه رشد و پیشرفت انسان، ایمان به خداوند است لذا باید نسل جوان را با آخرت‌ آشنا کرد.

تسخیری داشتن عمل صالح را یکی دیگر از راه‌های رشد و تعالی انسان دانست و ابراز داشت: ایمان به قیامت و جهان آخرت یکی دیگر از لازمه‌های رشد و تعالی انسان است بنابراین همه باید بدانند که زندگی ما صرفاً محدود به این جهان نیست بلکه در جهان دیگری نیز ادامه پیدا می‌کند.

وی اظهار داشت: طمع‌ورزی و تکبر جزء موانع رشد و تعالی انسان است و در طول تاریخ افراد مختلفی بودند که با وجود اینکه بسیار مناجات می‌کردند اما سعادتمند نشدند و از طرفی عدم تربیت صحیح توسط برخی انسان‌ها موجب می‌شود تا افرادی مانند شمر و ابن‌ملجم در تاریخ وجود داشته باشند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان، حسادت را یکی دیگر از موانع رشد و تعالی انسان دانست و عنوان کرد: یکی از عواملی که باعث شهادت امیرالمومنین علی(ع) و امام حسین(ع) شد در واقع حسادت برخی افراد به آن امامان معصوم بود.

تسخیری با بیان اینکه معلمان و مربیان جامعه در حقیقت وظیفه تربیت نسل آینده کشور را برعهده دارند خاطرنشان کرد: اگر معلمان به خوبی کودکان و نوجوانان را تربیت نکنند، قطعاً در آینده کشور، خطرها و موانع مختلفی به وجود آمده و مشکل‌ساز می‌شود.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان گیلان نیز در این مراسم، با اشاره به شاخصه‌ها و اهداف برگزاری طرح تربیتی "شهید بهنام محمدی" اظهار داشت: یکپارچگی و هماهنگی‌های لازم در اجرای طرح تربیتی "شهید بهنام محمدی" بسیار اهمیت دارد.

سرهنگ علی رفاهتی با بیان اینکه شاخصه مسجد محور بودن در طرح تربیتی "شهید بهنام محمدی" جزء اولویت‌های کاری بسیج دانش‌آموزی گیلان است افزود: توجه ویژه به نهاد خانواده یکی دیگر از اهداف مهم این طرح است و در تلاش هستیم تا با اجرای این طرح، پیوند بین نهاد‌های خانواده با مسجد را محکم‌تر کنیم.

انتهای پیام/ ت

نظر شما