شناسهٔ خبر: 34941987 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی جهاد دانشگاهی کشور :

۹۳ مقاله به دبیرخانه همایش ملی عناب رسید/مجوز گرفتن ۶ شربت عناب

بیرجند- مدیرکل دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی جهاد دانشگاهی کشور گفت:۹۳ مقاله به دبیرخانه همایش ملی عناب رسید که از این تعداد ۶۵ مقاله برای شرکت در همایش پذیرفته شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، داراب یزدانی صبح یکشنبه در همایش ملی عناب اظهار کرد: همایش ملی عناب در خراسان‌جنوبی این پیام را دارد که این استان رویشگاه اصلی این محصول است.
مدیرکل دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی جهاد دانشگاهی کشور و دبیر علمی همایش بیان کرد: عناب مقاوم در برابر خشکی، شوری و گرما است و از این جهت کشت آن بسیار مناسب اقلیم خراسان‌جنوبی است.

۹۳ مقاله به همایش ملی عناب رسید

یزدانی با بیان اینکه ۹۳ مقاله به دبیرخانه همایش ملی عناب رسید، ادامه داد: در نهایت ۶۵ مقاله برای شرکت در همایش پذیرفته شد که تعدادی از آنان به صورت سخنرانی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بحران قرن، مسئله مهم و حیاتی آب است، افزود: بسیاری از اراضی کشور در اقلیم خشک و فراخشک قرار دارند و از طرف دیگر اراضی کشاوری به آب وابسته است.

مدیرکل دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی جهاد دانشگاهی کشور و دبیر علمی همایش گفت: خراسان‌جنوبی از چهار استان کم باران کشور محسوب می‌شود و متوسط بارندگی در آن تنها ۱۱۴ میلی متر است.

یزدانی با بیان اینکه بهینه‌سازی تولید و فرآوری زرشک، عناب و زعفران در جهاد کشاورزی از سال ۹۵ آغاز شد، بیان کرد: متأسفانه در حوزه فرآوری به عناب کم لطفی شده است.

وی ادامه داد: شش شربت عناب به عنوان داروی طب سنتی مجوز گرفته است و به جز این موارد اقدام خاص دیگری در حوزه فرآوری عناب صورت نگرفته است.

ولی الله مظفریان، دانشیار موسسه جنگل‌ها و مراتع کشور نیز در این همایش اظهار کرد: در ایران امروزه طب سنتی به طب گیاهی تغییر نام داده است و تأکید طب سنتی بر استفاده از گیاهان دارویی متعدد است.

۴۰۰ گونه گیاه دارویی در بازار طب سنتی وجود دارد

وی بیان کرد: ۴۰۰ گونه گیاه دارویی در بازار طب سنتی وجود دارد و مورد استفاده مردم قرار می‌گیرد.

دانشیار موسسه جنگل‌ها و مراتع کشور ادامه داد: اطلاعات اکثر افراد در حوزه گیاهان دارویی بر اساس شنیده‌ها است و کمتر از پژوهش کاربردی بهره گرفته شده است.

مظفریان افزود: اگر عناب و زعفران وارد سفره غذایی مردم شود، بی شک در افزایش سلامت در جامعه نقش آفرین خواهد بود.

نظر شما