شناسهٔ خبر: 34941602 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

فولادگر در تذکر شفاهی:

افزایش اختیارات هیات مقررات زدایی گامی در راستای تذکرات اقتصادی مقام معظم رهبری است

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: هیات رئیسه مجلس لایحه دولت در راستای موارد رفع موانع تولید را در اولویت بگذارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، حمیدرضا فولادگر در نشست علنی امروز (یکشنبه 3 شهریور) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی ضمن تبریک ایام امامت و ولایت گفت: تذکر بنده در دو مورد ملی و منطقه ای است. دو تذکر در این فرصت عرض می کنم؛ یکی در بحث مباحث اقتصادی کشور است و ملاقاتی که هیات دولت در چهارشنبه گذشته با مقام معظم رهبری داشته است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: در هفته دولت هیات دولت با مقام معظم رهبری دیدار داشتند و ایشان بسیار مستقیم درباره مسائل اقتصادی صحبت کردند و وارد مصادیق شدند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب علاوه بر اینکه به صورت کلی سیاست ها را مطرح می کنند، وارد مصادق هم شدند. آنچه که در ارتباط با مشکل بحث تولید و رونق تولید مطرح می شود، موانع و مقررات دست و پاگیر است.

فولادگر مطرح کرد: تعبیری که مقام معظم رهبری داشتند، فرمودند که یک روزی می گفتند هفتخوان تولید، امروز می فرمایند هفتادخوان تولید و رفع این مشکل برعهده چه کسی است؟

وی ادامه داد: یک بخش مهم آن برعهده دولت و دستگاه های اجرایی است و بخش دیگر آن به مجلس مربوط می شود. ما در سال های گذشته با اصلاح قوانینی که داشتیم، با ساختاری که در ماده 7 اصل 44 قانون اساسی ایجاد کردیم، همچنین هیات مقررات زدایی و بهبود مجوزهای کسب و کار، کارهایی انجام دادند و الان لایحه ای که جدیدا دولت آورده است، در دستور کار است و ضروری است هیات رئیسه آن را در اولویت بگذارد.

این نماینده مردم در مجلس خاطرنشان کرد: ما آمده ایم اختیارات هیات مقررات زدایی را به ریاست وزیر اقتصاد بیشتر کردیم و الان اگر تصویب شود، می تواند قدمی در راستای تذکرات اقتصادی مقام معظم رهبری باشد.

فولادگر تاکید کرد: من از هیات رئیسه استدعا دارم به نحوی لایحه دولت را در اولویت بیاورد تا بتوانیم با افزایش اختیارات هیات مقررات زدایی در راستای رونق تولید، آن را رفع کنیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: تذکر دوم من در بحث مسائل حوزه انتخابیه و شهر اصفهان است، چند بار این تذکر را داده ام. استان اصفهان ظرفیت بیشتری در استفاده از بخش خصوصی برای توسعه و پیشرفت دارد./

پایان پیام

نظر شما