شناسهٔ خبر: 34941587 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

اقتدار ایران اسلامی دولت آمریکا را در بن بست قرار داده است

قزوین- دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایران اسلامی امروز در سراسر منطقه به یک قدرت بزرگ تبدیل شده و در سیاست، دفاع و امنیت به جایگاهی رسیده که دولت آمریکا را در بن بست قرار داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، هشتمین یادواره شهیدان رجایی و باهنر و شهدای کارمند استان قزوین ظهر یکشنبه با حضور محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین، معاونان استاندار و مدیران دستگاههای اجرایی و خانواده شهدا در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد.

محسن رضایی در این مراسم گفت:  جمهوری اسلامی یک دولت مشروع است که توانست استقلال، آزادی را برای ملت به ارمغان بیاورد.

وی افزود: ملت در گذشته دنبال گمشده ای بود که داشتن دولت مطلوب را طلب می کرد چون به سختی زندگی می کردند و کشور در مسیر چهار راه بین المللی قرار داشت و بیگانگان ایران را رها نمی کردند و مردم از این بابت عذاب می کشیدند و همه پادشاهان هم وابسته بودند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: دولت های وابسته در گذشته موجب تحقیر ملت شده و با استبداد، آزادی ها را گرفته بودند و چون دولت های ناکارآمدی محسوب می شدند نمی گذاشتند کشور پیشرفت کند به همین دلیل حتی امیرکبیر را تحمل نکردند و زمانی که مشروطه هم شکل گرفت انگلیسی ها آن را از بین بردند و نگذاشتند قانون اساسی دوران مشروطیت پیاده شود.  

وی اضافه کرد: وقتی مصدق نفت را ملی کرد خود آمریکا کودتا راه انداخت و اخیرا می خواستند با همین روش اردوغان را هم برکنار کنند که وی متوجه شد و امروز دعوای جدی بین ترکیه و آمریکا وجود دارد.

رضایی تصریح کرد: در گذشته هیچ دولتی نداشتیم که مستقل و آرمانی و مشروع باشد اما در ۲۲ بهمن با تجربه امام این انقلاب اسلامی شکل گرفت و آرزوی مردم برآورده شد.

اقتدار ایران اسلامی، دولت آمریکا را در بن بست قرار داده است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآورشد: جمهوری اسلامی با نظر امام شکل گرفت و دولت اسلامی روی کار آمد و امروز به یک قدرت بزرگ در منطقه تبدیل شده است.

وی اظهارداشت: امروز ایران اسلامی در سراسر منطقه به یک قدرت تبدیل شده و در سیاست، دفاع، امنیت به جایگاهی رسیده که بزرگترین قدرت بین المللی را زمین گیر کرده است.  

رضایی یادآورشد: سرگردانی در دولت آمریکا و تردید و نگرانی و بن بست ایجاد شده به گونه ای است که به شدت دولت آمریکا را فرا گرفته است.

وی بیان کرد: آمریکا انواع فشارهای اقتصادی را بر ملت تحمیل و ناوهای خود را وارد آب های منطقه کرد و شایع کردند جنگ می شود تا کشور را دچار نگرانی کنند اما دیدند هوشیاری ایران در تنگه هرمز بالاست و جرات نکردند وارد تنگه شوند.

محسن رضایی گفت: خواستند آمادگی ما را تست کنند و حدود یک ماه پهپادهایی را نزدیک آبهای ما می فرستادند و یکی از آنها که فیلم و عکس می گرفت و به پنتاگون ارسال می کرد توسط سپاهیان ما شناسایی و پس از اخطارهای مجدد توسط رزمندگان سپاه سرنگون شد و دشمن در حیرت قرار گرفت.

وی اضافه کرد: پس از این حادثه بلافاصله در آمریکا شورای امنیتی تشکیل دادند و دیدند هیبت آنها شکسته شده و برخی مشاوران به ترامپ گفتند اگر وارد حمله شود منافع آنها در کشورهای دیگر آسیب 
می بیند و مشاوران ستاد انتخاباتی ترامپ گفتند دچار این اشتباه نشود و به ایران حمله نکند که در نهایت ترامپ نصیحت مشاوران ستاد انتخاباتی خود را به مشاوران امنیتی ترجیح داد.

رضایی اظهارداشت: بعد از آن هم که یک اشتباه دیگر را مرتکب شدند و به دروغ اعلام کردند یک پهپاد ایران را زده اند که آن هم دروغ از آب درآمد و این بار هم اقتدارش و هم هیبتش زیر سوال رفت و این رویدادها با لطف الهی محقق شده و ما آن را فراتر از قدرت خود می دانیم.

وی بیان کرد: امروز سوریه، عراق، لبنان، یمن و دیگر کشورهای مظلوم به انقلاب ما تکیه دارند و منتظرند ایستادگی ما به سرانجام برسد تا الگو برداری کنند.

عقب ماندگی در اقتصاد و فرهنگ ناشی از دوری از نگاه جهادی است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی و فرهنگی در کشور اظهارداشت: علیرغم همه توانمندی و اقتداری که در عرصه های نظامی، دفاعی و امنیتی داریم اما متاسفانه در فرهنگ و اقتصاد عقب هستیم که باید رویکردمان تغییر کند و به سمت تفکر جهادی برویم.

وی اضافه کرد: در صنعت، کشاورزی، تولید و اشتغال وضعیت خوبی نداریم و دانشمندان باید پاسخ دهند چرا وقتی در سیاست، دفاع و عرصه های علمی توانسته ایم شاخ غول های بزرگ را بشکنیم چرا همچنان در صنعت و خودروسازی نمی توانیم موفق و خوب عمل کنیم.

رضایی تصریح کرد: چون در عرصه اقتصاد و فرهنگ نگاه لیبرالی داشته ایم و مسیر و راه شهدا را طی نکرده ایم عقب مانده ایم و درجا می زنیم.

وی بیان کرد: رمز موفقیت ما در نگاه جهادی و ایثارگری در دفاع و امنیت از خودگذشتگی بود که در اقتصاد آن روحیه را نداشته ایم  و علت دوم این که مبارزه را درعرصه اقتصاد و فرهنگ جدی نگرفتیم و همچنان اقتصاد مقاومتی ضعیف است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآورشد: امسال برای ما بسیار مهم است و باید از خود بپرسیم چرا جهاد اقتصادی و مبارزه اقتصادی و فرهنگی در کشور شعله ور نمی شود.

وی بیان کرد: امروز ایران اسلامی به اقتصاد جهادی و اسلامی نیاز دارد و باید تفکر لیبرالی و سرمایه داری در اقتصاد کنار گذاشته شود و به افکار شهید همت ها، باکری ها، اتکا کنیم تا از مشکلات عبور کنیم.

رضایی گفت: اگر نگاه ما جهادی باشد به مردم اختیار می دهیم و در تهران برای استان های کشور تصمیم نمی گیریم و اجازه می دهیم استاندار قزوین خودش مشکلات منطقه را با تصمیم گیری در محل حل کند نه آنکه منتظر تصمیم وزیر و مسئولان در تهران بماند.

وی اظهارداشت: حل مشکلات اقتصادی ما نیازمند بهره گیری از تفکر جهادی، ایثارگری و اندیشه های شهداست.

در ادامه از ۶۳ خانواده شهید جامعه کارمندی استان قزوین تجلیل شد.


 

نظر شما