شناسهٔ خبر: 34941443 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

عبدالمهدی نصیرزاده در گفتگو با خبرگزاری برنا:

برگزاری مسابقه کشتی در محیط باز الگوبرداری از روسیه و آمریکا نیست/ حضور خانواده‌ها باعث گرمای مسابقات شد

رئیس سازمان لیگ فدراسیون کشتی گفت: برگزاری مسابقات کشتی در محیط باز و بناهای تاریخی و گود زورخانه‌ها در کشور ما از قدیم وجود داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ عبدالمهدی نصیرزاده یکی از شرکت کنندگان در انتخابات فدراسیون کشتی بود که علیرضا دبیر همانگونه که قول داد، او را به عنوان رییس سازمان لیگ وارد کشتی ایران کرد و یکی از کارهای خوب سازمان لیگ در دوره جدید برگزاری لیگ دسته اول در محیط باز بود که با استقبال بی‌نظیر خانواده ها و اهالی ورزش همراه بود.

رئیس سازمان لیگ فدراسیون کشتی درباره برگزاری رقابت‌های لیگ دسته اول و استقبال گسترده اهالی این رشته و خانواده‌ها از این رقابت به خبرنگار برنا گفت: مرحله نیمه نهایی و نهایی لیگ دسته اول با حضور چهار تیم که از استان مازندران دو تیم و از استان البرز و یک تیم از استان خراسان رضوی حضور داشتند که  رقابت‌ها در فردوسی برگزار کردیم. البته برگزاری مسابقات کشتی در محیط باز و بناهای تاریخی و گود زورخانه‌ها از قدیم وجود داشته و اینگونه نبوده که از کشورهایی مانند روسیه و آمریکا الگوبرداری کرده باشیم.

وی افزود: در این رقابت ها سقف حضور کشتی گیران لیگ برتر را از ۳ به ۵ افزایش دادیم و در کنار آن پخش زنده تلویزیون این رقابت‌ها از شبکه استانی و شبکه ورزش باعث جذاب‌تر شدن مسابقات شده بود. حضور  ۱۰ هزار تماشاچی با خانواده یکی از مهمترین نکات این رقابت‌ها بود و خوشبختانه بدون هیچ مشکلی و با حفظ حرمت‌ها و شئونات اسلامی برگزار شد. البته اختلافاتی بود که مابین مربی و داورها پیش می آمد اما هیچ مشکلی از بابت حضور خانواده‌ها و تماشای کشتی توسط آنها به وجود نیامد.

وی پیرامون این موضوع که آیا برگزاری این رقابت‌ها در فضای باز ادامه خواهد داشت یا خیر؟ عنوان کرد: رقابت های لیگ کشتی آزاد و فرنگی را برنامه ریزی کردیم و قصد داریم  به فراخور حال تیم‌های حاضر در لیگ بازی ها را به شهرستان ها ببریم و در صورتی که چنین امکاناتی وجود داشت و شرایط آب و هوایی مساعد بود از برگزاری رقابت ها در اماکن تاریخی حمایت می کنیم و به دنبال گسترش اینگونه مسابقات هستیم.

نصیرزاده با اشاره به اهمیت لیگ خاطرنشان کرد: لیگ ظرفیت و بستر بسیار مهمی دارد که در درون خودش استعدادیابی و معرفی برترین های کشتی را به دنبال دارد و به دنبال ارتقای سطح لیگ چه به لحاظ کیفی و چه لحاظ کمی هست و امیدواریم بتوانیم علاوه بر همه این موضوعات از محل برگزاری درآمدی را برای کشتی به دست بیاوریم.

رییس سازمان لیگ گفت: کار جدید خوشبختانه با استقبال خوبی انجام شد و باید از همکاری مقامات استانی، شورای تامین، مسولان صدا و سیما تشکر کنیم. کار، کار ساده ای نبود به طور مثال صدا و سیما از ابتدا ساعت ۴ تا ۶ را به ما اختصاص داده بود اما با رایزنی که انجام شده توسط آقای دبیر رئیس فدراسیون و جلسه ای که حضور داشتم این توجیه صورت گرفت که برگزاری این رقابت در آن زمان باعث می‌شود تشک کشتی گرم شود و احتمال آسیب دیدگی پوست ورزشکاران را زیاد می کند و خوشبختانه بازی در زمان ۶ تا ۸ برگزار امیدواریم بتوانیم مسابقات کشتی را در اماکن تاریخی دیگری نیز برگزار کنیم و بتوانیم کشتی در محیط باز را هم در کشور گسترش بدهیم.

نظر شما