شناسهٔ خبر: 34941414 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

النجبا: به فتوای تحریم حضور نظامیان آمریکا در عراق پایبندیم

معاون دبیرکل النجبا با اشاره به پایبندی این جنبش از نظر سیاسی و نظامی به فتوای تحریم حضور نظامیان تروریست آمریکایی در عراق، تأکید کرد جنبش مقاومت حضور دارد و از خود دفاع می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جنبش «النجباء» عراق به رهبری «اکرم الکعبی» پایبندی «سیاسی و نظامی» خود را به فتوای تحریم حضور نظامیان تروریست آمریکایی در عراق اعلام کرد.

«نصر الشمری» معاون دبیر کل النجباء تأکید کرد که «مقاومت عراق حضور دارد و در صورت لزوم، همچنان به فعالیت و نقش خود ادامه می‌دهد».

الشمری به پایگاه خبری «بغداد الیوم» گفت که «ما اکنون درباره باقی ماندن نیروهای آمریکایی در داخل عراق، فتوای صریحی از مرجعیت دینی داریم و با هر چه از نظر سیاسی و نظامی در اختیار داریم، آن را اجرا خواهیم کرد».

وی همچنین خاطر نشان کرد که «آمریکایی‌ها پس از حمله به مقرها و انبارهای الحشد الشعبی، قواعد درگیری جدیدی به وجود آوردند... ولی ما از خودمان دفاع خواهیم کرد».

آیت الله سید کاظم حسینی حائری از مراجع تقلید شیعه، روز جمعه یکم شهریور ماه جاری، با صدور فتوایی، اعلام کرد که باقی ماندن نیروهای آمریکایی در عراق، تحت هر عنوانی که باشد، «شرعا حرام» است.

آیت الله حائری تأکید کرد که ملت عراق هیچ گزینه‌ای جز تداوم دفاع و مقاومت در اختیار ندارند.

در همین ارتباط، «رعد حسین» عضو ائتلاف «سائرون» اعلام کرد که مرجعیت دینی و رهبران ملی عراق، اصرار دارند که حضور نظامیان آمریکا در عراق، حرام است.

حسین گفت که «منطق، شرع و قانون، حضور نیروهای آمریکایی را حرام می‌داند؛ زیرا اشغالگر محسوب می‌شوند و حضور آنان در کشور، هیچ مجوز قانونی ندارد» (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

نظر شما