شناسهٔ خبر: 34941319 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان خبر داد:

کمبود 3 هزار لیتر در ثانیه آب شرب در تابستان اصفهان/ گلایه از آبیاری فضای سبز دستگاه ها با آب شرب

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان گفت:متاسفانه برخی از دستگاه ها از آب شرب برای آبیاری فضای سبز استفاه می کنند، در حالیکه در تابستان سال جاری برای تامین پایدار آب شرب مشترکین با کمبود 3 هزار لیتر در ثانیه مواجه بودیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، هاشم امینی در نشستی که با حضور مدیر کل مدیریت بحران استانداری و مدیران بحران دستگاه های اجرایی، فرمانداری ها و نیروی انتظای و نظامی پیرامون اقدامات مصرف بهینه آب شرب در دستگاه ها تشکیل شد، اظهارداشت: سازگاری با کم آبی به عنوان راهبرد وزارت نیرو، جهادکشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و در نهایت دولت برای کاهش تبعات خشکسالی در کشور است.

وی با بیان اینکه برای تامین، توزیع و مصرف بهینه آب اقدامات مستمر باید در دستور کار قرار گیرد، افزود: پیرامون مصرف بهینه آب باید اقداماتی به طور مستمر و پیاپی در دستور کار قرار گیرد و در این راستا کارگروه سازگاری با کم آبی در استان تشکیل شد.

وی گفت: مدیران دستگاه های اجرایی و خدماتی باید مکلف به سنجش انرژی در دستگاه ها باشند تا از اتلاف بی رویه انرژی در دستگاه ها جلوگیری شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به تامین آب شرب مردم در تابستان، گفت: در تابستان سال جاری با توجه به ظرفیت محدود تصفیه خانه آب اصفهان نزدیک به 92 فقره چاه آب وارد مدار بهره برداری قرار گرفت تا از طریق این منابع کمبود تأمین آب شرب جبران شود.

وی افزود: چاه های آبی که وارد مدار بهره برداری قرار گرفت سلامت صد درصد آن مورد تایید مراکز ذی صلاح بوده و مردم به هیچ عنوان نگران سلامت آب شرب نباشند زیرا به آب شربی که سلامت آن مورد تایید مرکز بهداشت نباشد، وارد شبکه توزیع نمی شود.

وی تامین پایدار آب شرب را مستلزم راه اندازی سامانه دوم آبرسانی برشمرد و گفت: برای راه اندازی سامانه دوم آبرسانی در اصفهان به 3 هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز است که شرکت آب منطقه ای چندین سال است به دنبال ردیف دار کردن این پروژه است.

امینی اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به منظور مصرف بهینه آب در دستگاه های اجرایی نهایت همکاری پیرامون استفاده از تجهیزات کاهنده آب را دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری نیز در این جلسه گفت: این جلسه با هدف بررسی اقدامات دستگاه های اجرایی و خدماتی در راستای مصرف بهینه آب در تابستان تشکیل شد، چرا که طبق دستور استاندار، دستگاه های اجرایی مکلف شدند در تابستان سال جاری 20 درصد در مصرف انرژی به ویژه آب و برق صرفه جویی کنند.

منصور شیشه فروش افزود: در مهرماه نتایج اقدامات دستگاه های اجرایی پیرامون مصرف بهینه آب مورد بررسی قرار می گیرد و دستگاه هایی که موفق به کاهش 20 درصدی آب شدند مورد تقدیر قرار می گیرند این در حالیست که دستگاه ها ملزم به استفاده از تجهیزات کاهنده آب و نصب مخازن استراتژیک هستند.

وی حفظ حریم خطوط انتقال با قطر 1400 میلیمتر را بسیار ضروری دانست و گفت: همه دستگاه ها موظف هستند به منظور جلو گیری از وقوع هر حادثه حریم خطوط انتقال 1400 میلیمتر را رعایت کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت: مسئولان شهرهایی که در حریم رودخانه قرار دارند مانند لنجان، فلاورجان باید نهایت دقت و مراقبت از ورود هر گونه آلودگی مانند نشت نفت و گازوئیل به رودخانه را در دستور کار قرار دهند.

وی ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در مهار حوادث غیر مترقبه در اقصی نقاط کشور پیشتاز است. به عنوان مثال اکیپ بحران آبفا استان اصفهان در مهار سیلاب خوزستان، مهار حوادث ناشی از زلزله در سرپل ذهاب بسیار موفق عمل کند.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان نی در این نشست گفت: در تابستان سال جاری با افزایش بی سابقه دما مواجه شدیم که این امر نیاز آبی مشترکان را افزایش داد، اما با وجود کمبود 3 متر مکعب در ثانیه توانستیم آب شرب مورد نیاز مردم را تامین کنیم.

ناصر اکبری افزود: از 28 خردادماه تا 15 مرداد ماه موج گرما در استان اصفهان پدید آمد این در حالیست که در تابستان سال جاری بیش از 7 تا 8 ساعت دمای هوا بیش از حد متعارف بود، اما در سال های گذشته نهایت 3 ساعت در طول شبانه روز مردم با دمای بیش از 40 درجه مواجه شدند.

وی ادامه داد: با اینکه دمای هوا در تابستان سال جاری افزایش چشمگیری داشت، اما توانستیم با وجود محدودیت منابع آبی با کنترل فشار، مدیریت مصرف و تقاضا آب شرب پایدار مردم را تامین کنیم.

 

نظر شما