شناسهٔ خبر: 34941229 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بهره‌برداری از ۱۲ طرح هفته دولت در مراغه آغاز شد

مراغه - ایرنا - همزمان با دومین روز از هفته دولت، بهره ‌رداری از ۱۲ طرح گازرسانی، برق‌رسانی و کشاورزی در مراغه آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، فرماندار مراغه روز یکشنبه در مراسم بهره‌برداری از ۷ طرح برق‌رسانی در این شهرستان گفت: با توجه به توسعه جمعیتی و تغییر بافت شهری و روستایی، ارتقای زیرساخت های اساسی از رویکردهای دولت تدبیر و امید در سال‌های اخیر بوده است.

حمید شکری افزود: توسعه زیرساخت‌ های برق در شهرک‌های اقماری و نیز برخی از روستاهای این شهرستان از جمله طرح‌هایی است که امسال در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: هدف از اجرای طرح‌های برق‌رسانی، ارائه خدمات مناسب به شهروندان در شهرها و مناطق روستایی است که در قالب برنامه و طرح‌های مدون در حال اجراست.

شکری اضافه کرد: تقویت ترانس‌های برق در پست برق خداجو و ایجاد خط جدید انتقال نیرو به این شهرستان نیز از جمله طرح‌های در حال پیگیری برای اجرا در آینده نزدیک برای توسعه زیرساخت های برق‌رسانی است.

به گزارش ایرنا، در این مراسم هفت طرح برق‌رسانی شامل افتتاح پست سیار ۱۳۲ کیلوولت اوحدی، خط ۲۰ کیلو ولت زمینی میدان مولوی، خط ۲۰ کیلو ولت هوایی و پست برف فلسطین شمالی، خط ۲۰ کیلوولت شهرک الهیه، احداث خط ۲۰ کیلوولت و اصلاح مسیر و پست هوایی روستاهای داش آتان و نوا با ۱۱ میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری رسید.

همچنین سه طرح گازرسانی به روستاهای قره کند موسوی، جمال آباد و محسن آباد با یک میلیارد و ۱۶۴ میلیون تومان اعتبار در روز دوم هفته دولت در مراغه به بهره‌برداری رسید.

با بهره برداری از این طرح‌های گازرسانی، زمینه بهره‌مندی ۹۲ خانوار روستایی در این روستاها از نعمت گاز فراهم شد.

افتتاح ۲ طرح آبیاری قطره‌ای از دیگر طرح‌های بهره‌برداری شده در بخش کشاورزی این شهرستان در روز دوم هفته دولت بود و طی آن سیستم آبیاری قطره‌ای در مزرعه رضا فرهودی در روستای کامل آباد با هفت هکتار مساحت و با ۱۸۰ میلیون تومان و اشتغال زایی سه نفر به صورت مستقیم و پنج نفر غیرمستقیم و نیز اراضی مزرعه محمد محمدصادقی در روستای قوزلوجه با ۱.۷ هکتار مساحت و با ۸۰ میلیون تومان هزینه افتتاح شد.

در طول ایام گرامیداشت هفته دولت، ۵۵ طرح عمرانی و خدماتی با ۱۹۲ میلیارد و ۵۴۵ میلیون تومان اعتبار در شهرستان مراغه بهره‌برداری و یا کلنگ‌زنی می‌شود.

این شهرستان با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

۳۰۷۷/۷۴۸۷

برچسب‌ها:

نظر شما