شناسهٔ خبر: 34941001 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چهار طرح کشاورزی در ریگان به بهره برداری رسید

کرمان - ایرنا - همزمان با دومین روز از هفته دولت سه واحد سردخانه محل نگهداری خرما و طرح آبیاری کم فشار در ۵۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا،  فرماندار ریگان روز یکشنبه در حاشیه مراسم افتتاح یکی از سه واحد سردخانه این شهرستان گفت : امروز با تلاش دولتمردان و بخش خصوصی شاهد افتتاح سه واحد سردخانه ای نگهداری خرما با ظرفیت هر کدام هزار تن و با اعتبار هر کدام یک میلیارد تومان هستیم که با بهره بردار ی از این سه واحد تعداد سردخانه های منطقه به ۳۰ مورد رسید.

امین باقری از اشتغال زایی بیش از یکصد نفر در این سردخانه های سه منظوره یاد کرد و اظهار داشت : وجود این سردخانه های در نگهداری از محصولات خرمای باغداران و جلوگیری از فساد پذیری محصولاتشان کمک موثری خواهد کرد.

وی همچنین افتتاح طرح آبیاری کم فشار در ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان ریگان ببه عنوان دیگر طرح حوطه کشاورزی در این منطقه یاد کرد و اظهار داشت :طرح یاد شده با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال در مزارع  اجرا شده که از هدر رفت اب در بافت شنی منطقه تا ۱۵ درصد جلوگیری کرده است  .

باقری بااشاره به اینکه  ۸۵ درصد اعتبارات ابیاری کم فشار در شهرستان بلاعوض ومابقی اورده کشاورزان می باشد  اتز کشاورزان منطقه خواست با توجه به شرایط منطقه وبافت شنی و توفانهای شدید شن به سیستم های نوین آبیاری در شهرستان روی آورند.

ریگان در ۲۸۵ کیلومتری شرق کرمان واقع شده است.

۷۴۴۲/ ۵۰۵۴

نظر شما