شناسهٔ خبر: 34939019 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آخرین جزئیات از اجرای طرح گردشگری سلامت در کشور؛ متاسفانه فعالیت دلالان در حوزه توریست سلامت بسیار زیاد است

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور آخرین جزئیات از اجرای طرح گردشگری سلامت را تشریح کرد و گفت: متاسفانه فعالیت دلالان در حوزه توریست سلامت بسیار زیاد است.

صاحب‌خبر -

علی‌اصغر مونسان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک، در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت اجرای طرح گردشگر سلامت و مشارکت با وزارت بهداشت اظهار داشت: در مورد اجرای طرح گردشگر سلامت با برخی تداخل وظایف روبه‌رو شدیم و لازم بود تا مرزهای دو دستگاه میراث فرهنگی و وزارت بهداشت تعیین شود تا بتوانیم از طرح گردشگر سلامت استفاده بهتری داشته باشیم و به‌طور جد دست دلالان را از این حوزه قطع کنیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور افزود: متاسفانه فعالیت دلالان در حوزه توریست سلامت بسیار زیاد است و در برخی موارد از این تداخل وظایف بین دو دستگاه وزارت بهداشت و میراث فرهنگی سوءاستفاده‌هایی می‌کردند که این دخالت‌ها منجر به کسب درآمدهای بسیار بالا و تحمیل هزینه‌های سنگین به گردشگران می‌شد.

مونسان ادامه داد: به‌دنبال توافقاتی که با وزیر بهداشت صورت گرفت مقرر شد که تا درب بیمارستان ارائه خدمات بر عهده آژانس‌های گردشگری و بدو ورود به بیمارستان این وظیفه به شرکت‌هایی که از وزارت بهداشت مجوزهای لازم را اخذ می‌کنند محول شود، بنابر تصمیمات اخذ شده تکالیف به‌صورت شفاف تعیین شد و امیدواریم که با پیمودن این مسیر بتوانیم از فعالیت دلالان به‌طور کامل جلوگیری کنیم.

واگذاری حق بهره‌برداری بناهای غیرنفیس کشور به سرمایه‌گذاران

وی در پاسخ به این سوال که علی‌رغم ممنوعیت تبدیل اماکن تاریخی به سفره‌خانه است اظهار داشت: مشارکت مردم در حفظ، مرمت و تغییرکاربری بناهای تاریخی اقدام مطلوبی است زیرا در گذشته به سبب محدودیت بودجه دولتی این بناها رها و در نهایت تخریب می‌شدند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور عنوان کرد: در حال حاضر دولت و مجلس این اجازه را برای ما صادر کرده‌اند که بتوانیم حق بهره‌برداری بناهای غیرنفیس کشور را به سرمایه‌گذاران واگذار کنیم تا با رعایت استانداردهای تعیین شده مرمت و مورد بهره‌برداری واقع شوند و مجموع این اقدامات نه تنها آسیبی به بناهای تاریخی وارد نمی‌کند بلکه به حفظ آنها نیز کمک می‌کند.

انتهای پیام/ح

نظر شما