شناسهٔ خبر: 34937703 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نظارت کیم جونگ اون بر آزمایش راکت‌انداز غول‌پیکر کره شمالی + تصاویر

رسانه رسمی کره شمالی با اشاره به اینکه این کشور یک راکت‌انداز غول‌پیکر را آزمایش کرده، از نظارت مستقیم کیم جونگ اون بر روند این آزمایش خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، خبرگزاری دولتی کره شمالی (KCNA) امروز یکشنبه گزارش داد کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی روز شنبه بر آزمایش پرتاب یک راکت‌انداز بسیار بزرگ چندگانه نظارت داشته است.

نظارت کیم جونگ اون بر آزمایش راکت‌انداز غول‌پیکر کره شمالی + تصاویر

نظارت کیم جونگ اون بر آزمایش موشک غول پیکر کره شمالی+تصاویر

طبق آنچه ارتش کره جنوبی اعلام کرده، کره شمالی دو موشک بالستیک کوتاه‌بُرد را نیز در دریای ساحل شرقی خود آزمایش کرده است که جزو آخرین سری از آزمایش‌ها در هفته‌های اخیر پس از توقف مذاکرات هسته‌ای پیونگ‌یانگ و واشنگتن بوده است.

نظارت کیم جونگ اون بر آزمایش موشک غول پیکر کره شمالی+تصاویر

به گفته تحلیلگران این آزمایش حداقل چهارمین سامانه موشکی جدید کره شمالی از زمان شکست مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره میان رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در ماه فوریه امسال است.

در بخشی از گزارش این رسانه آمده است: کره شمالی باید برای مقابله با تهدیدات نظامی مداوم و مواجهه با نیرو‌های خصمانه، سلاح‌های استراتژیک و تاکتیکی جدید را توسعه دهد. رهبر کره شمالی گفته دانشمندان جوان صنایع دفاعی که این موشک‌ها را طراحی کرده اند گنجینه و ثروت بسیار ارزشمند این کشور هستند که با هیچ چیز معامله نمی‌شوند.

نظارت کیم جونگ اون بر آزمایش موشک غول پیکر کره شمالی+تصاویر

این رسانه روز گذشته اعلام کرد کره شمالی هرگز امنیت استراتژیک خود را برای رفع تحریم‌ها معامله نخواهد کرد. مقامات آمریکایی در تلاش هستند تا مذاکرات متوقف شده با کره شمالی در خصوص غیرهسته‌ای کردن شبه جزیره کره و توقف برنامه‌های موشکی بالستیک پیونگ یانگ را که به تحریم این کشور منجر شده، مجدداً از سر بگیرند.

پس از آخرین آزمایشات، ترامپ مدعی شد روابطش با کیم خوب است و رهبر کره شمالی با او هماهنگ بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما