شناسهٔ خبر: 34937275 - سرویس عکس
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

(تصاویر) آزمایش موشک‌انداز غول‌پیکر با حضور کیم‌جونگ‌اون

رهبر کره شمالی بر آزمایش یک سکوی بسیار بزرگ پرتاب موشک با قابلیت شلیک چند موشک نظارت داشت.

صاحب‌خبر -

فرارو- کره شمالی با تایید شلیک دو پرتابه جدید اعلام کرد این آزمایش ها در واقع آزمایش یک موشک انداز بسیار بزرگ و چند گانه جدید با نظارت و مدیریت کیم جونگ اون رهبر این کشور بوده است.

به گزارش فرارو، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی که بر آزمایش موفقیت آمیز این موشک انداز جدید نظارت داشته تاکید کرده است توسعه تسلیحات جدید راهبردی و تاکتیکی با هدف کاهش فشارها و تهدیدهای دشمن یک اصل ضروری است.

وی با اشاره به اینکه این سامانه بزرگ و فوق العاده توسط متخصصان جوان بومی طراحی شده است سازندگان این سکوی موشکی را ثروت واقعی کره شمالی معرفی کرده است.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی روز گذشته در بیانیه ای با تایید اینکه کره شمالی دو موشک جدید به سمت دریای ژاپن پرتاب کرده است اعلام کرد موشک ها ساعت ۶:۴۵ و ۷:۲ دقیقه صبح از شهر سوندونک واقع در استان هامگ‌یونگ به سوی دریای شرقی شلیک شده است.

ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی اعلام کرد هر دو موشک حدود ۳۸۰ کیلومتر برد داشتند و با حداکثر ارتفاع ۹۷ کیلومتر و حداکثر سرعت آن در حدود ۶.۵ ماخ پرواز کردند.

شلیک های روز شنبه کره شمالی هفتمین دور آزمایش های موشکی این کشور از ۲۵ ژوئیه سال جاری تا کنون بود یعنی از زمانی که پیونگ یانگ سکوت ۱۷ ماهه را شکست و در اعتراض به رزمایش های مشترک آمریکا و کره جنوبی، دست به آزمایش سلاح های جدید زد.

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

 

نظر شما