شناسهٔ خبر: 34936135 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

« رودان بهشت جنوب »

این کتاب به معرفی شهر رودان اختصاص یافته و دارای اطلاعات جغرافیایی، تاریخی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی آن منطقه است. در این کتاب

صاحب‌خبر -

این کتاب به معرفی شهر رودان اختصاص یافته و دارای اطلاعات جغرافیایی، تاریخی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی آن منطقه است.

در این کتاب آمده است: رودان، منطقه‌ای با ۷ هزار کیلومترمربع وسعت در جنوب شرقی ایران و فاصله ۱۱۰ کیلومتری شهر بندرعباس واقع شده است.

حدود و مساحت، مختصات جغرافیایی (جمعیت، مذهب)، پیشینه تاریخی، محیط طبیعی، منابع آب، پوشش گیاهی، معادن، آیین و مراسم، محل‌های تاریخی و باستانی، فنون و صنایع دستی، تولید و فرآورده‌های مختلف (به ویژه خرما)، واحدهای اندازه‌گیری، حمل و نقل سنتی، گاه‌ شماری، نهادها و تاسیسات عمومی، مسکن و معماری، راه‌ها و ارتباطات، طایفه‌ها، خوراک، پوشاک، هنرها، بازی‌ها، مراسم، دامداری، طب سنتی و بیماری‌ها، فرهنگ بومی، افسانه‌ها و قصه‌ها و فرهنگ عامیانه رودان با مکان های دیدنی به چاپ رسیده است.

درباره نویسنده

عبدالهادی معتمدی نویسنده، هنرمند پیشکسوت و کارگردان تئاتر، اهل شهرستان رودان واقع در استان هرمزگان است که در سال ۱۳۵۰ نمایش «زار» را در جشنواره تالار وحدت تهران به روی صحنه برد.

وی با ارایه این اثر تحسین بسیاری از بزرگان تئاتر کشور را دریافت کرد و این رخداد بزرگ در آن سالها توانست باعث ایجاد یک هویت فرهنگی و هنری برای هرمزگان شود.

گفتنی است، به پاس افتخارات بزرگی که این هنرمند و نویسنده هرمزگانی اهل شهرستان رودان دریافت کرده است، هر ساله در جشنواره های تئاتر متعدد به عنوان کارگردان پیشکسوت از وی تقدیر می شود.

۹۹۴۴ /۶۰۴۸

انتهای پیام

نظر شما