شناسهٔ خبر: 34936097 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کره شمالی: آمریکا باید مسائل امنیتی را در مذاکرات دوجانبه مطرح کند

71415

یک روزنامه حامی کره شمالی تاکید کرد،‌ آمریکا به منظور از سرگیری مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای با این کشور باید حاضر به بحث بر سر مسائل امنیتی در مذاکراتی در سطح کاری باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، این روزنامه موسوم به "چوسان سینبو" در عین حال واشنگتن را از بابت به تاخیر افتادن از سر گیری مذاکرات دو کشور مقصر دانست.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، این مطلب در حالی از سوی روزنامه "چوسان سینبو" انتشار یافت که گزارش شد، کره شمالی دست به آزمایشات تسلیحاتی جدید از جمله با شلیک دو موشک کوتاه‌برد در اوایل روز شنبه به سمت دریای شرقی زده است که این باعث افزایش مجدد تنشها به رغم پایان یافتن یک رزمایش نظامی مشترک میان کره جنوبی و آمریکا شده است. این هفتمین مورد از پرتابهای موشکی کره شمالی از اواخر ماه ژوئیه تا کنون است.

در ادامه مطلب این نشریه نوشته شد: مذاکرات در سطح کاری که در پانمونجوم مورد توافق قرار گرفت زمانی می‌تواند اتفاق بیافتد که تیم مذاکره‌کننده آمریکا حاضر به یافتن راه‌حلی سازنده برای تامین منافع هر یک از طرفها از طریق تعامل با کره شمالی و بحث بر سر مسائل امنیتی دوجانبه مرتبط با آمریکا باشد.

اشاره این مقاله به یک دیدار غیرمنتظره دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در روستای مرزی پانمونجوم در مرز دو کره در اواخر ماه ژوئن است؛ دیداری که در طی آن این دو رهبر بر سر از سرگیری مذاکرات هسته‌ای دو کشور بعد از چند ماه بن‌بست توافق کردند.

در مقاله نشریه مذکور با اشاره به موضوع برگزاری رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی عنوان شد: مسئولیت به تاخیر افتادن مذاکرات در سطح کاری بین کره شمالی و آمریکا که طبق اعلام دونالد ترامپ، در عرض دو یا سه هفته دیگر آغاز خواهد شد، به دوش آمریکا است.

با پایان یافتن رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی، انتظار می‌رفت کره شمالی پرتابهای موشکی خود را متوقف کرده و به مذاکرات باز گردد اما کره شمالی همچنان به انتقادها و حملاتش علیه سئول و واشنگتن ادامه می‌دهد.

روز جمعه ری یونگ هو، وزیر امور خارجه کره شمالی در اظهاراتی به مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا حمله کرده و او را "گیاهی مسموم در دیپلماسی آمریکا" خواند.

انتهای پیام

نظر شما