شناسهٔ خبر: 34934946 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بازگشت سفیر روسیه از لندن به مسکو

کاخ کرملین اعلام کرد که بازگشت "الکساندر یاکوونکو" سفیر روسیه در انگلیس، ارتباطی به تیرگی روابط دو کشور نداشته و مأموریت کاری این دیپلمات طی چرخه معمولی به پایان رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، دفتر مطبوعاتی سفارت روسیه در انگلستان اعلام کرد که "الکساندر یاکوونکو" دیگر سرپرستی نمایندگی دیپلماتیک دائم روسیه در این کشور را برعهده ندارد.

در این بیانیه آمده است: «در تاریخ 24 آگوست (دوم شهریور ماه) سفیر روسیه در انگلستان به مأموریت دیپلماتیک خود در این کشور پایان داده و به روسیه بازگشته است. در حال حاضر مسئولیت وی را به طور موقت برعهده "ایوان والودین" مشاور سفیر روسیه در لندن قرار دارد.»

"دمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه نیز در این رابطه توضیح داد که برکناری "الکساندر یاکوونکو" سفیر روسیه در انگلستان ارتباطی به تیرگی روابط بین مسکو و لندن ندارد و مأموریت این دیپلمات و بازگشت وی به روسیه به خاطر پایان دوره ماموریت و مطابق با چرخه معمول و مرسوم چنین تغییراتی انجام گرفته است.

روابط روسیه و انگلیس در دوران نخست وزیری «ترزا می»، به پایین ترین سطح خود طی چند دهه اخیر رسید که یکی از دلایل آن قضیه مسمومیت مشکوک "سرگئی اسکریپال" کارمند سابق اداره اطلاعات روسیه و دخترش در شهر سالزبری انگلستان بود که مقامات لندن بدون ارائه هیچ دلایل و مدارک مستدلل، مسکو را در این قضیه مقصر معرفی کرده‌اند.

بعد از انتصاب اخیر "بوریس جانسون" به سمت نخست وزیری انگلیس، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه با ارسال تلگرام تبریکی برای وی، ابراز امیدواری کرد که روابط دوجانبه بین مسکو و لندن در زمان نخست وزیری ایشان بهبود یابد و یادآور شد که توسعه روابط روسیه و انگلیس در عرصه‌های مختلف در راستای تامین منافع هر دو ملت خواهد بود.

انتهای پیام/

 

نظر شما