شناسهٔ خبر: 34933427 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

کاهش ۱۶درصدی آمار طلاق در استان زنجان

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: حضور وکلا در دادگاه‌های خانواده نباید به محلی برای درآمد زایی آنها تبدیل شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

محمد باقر الفت ومعاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در رابطه با اقدامات معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در کاهش طلاق اظهار کرد: سامانه‌ای با نام سامانه تصمیم برای رصد عوامل طلاق با هدف غربالگری راه اندازی شده است.

اخبار اجتماعی-وی گفت: سامانه تصمیم در استان زنجان به عنوان پایلوت شروع به کار کرده است، نتایج حاصل از این سامانه جمع آوری و بررسی می‌شود. نتایجی که از سامانه تصمیم به دست آمده است بسیار مهم و اثرگذار بوده به طوری که با راه اندازی این سامانه در استان زنجان ۱۶ درصد طلاق در این استان‌ها کاهش پیدا کرده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه بیان کرد: ارجاع مستقیم خواهان و خوانده طلاق به دادگاه کمک چندانی به استمرار زندگی مشترک زوجین نمی‌کند ما تلاش می‌کنیم در سطوح مختلف برای خانواده‌های خواهان طلاق جلسات مشاوره برگزار کنیم تا آن‌ها را اختلافات آن‌ها را به صلح ختم کنیم.

الفت گفت: در نهایت خانواده‌های که تلاش برای ادامه زندگی مشترک آن‌ها نتیجه نمی‌دهد به دادگاه معرفی می‌شوند و سامانه تصمیم در این مسیر ما را کمک می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که در کنار تمام اقدمات برای کاهش طلاق ، گروهی از وکلا هستند که برای گرفتن طلاق یک روزه تبلیغ می‌کنند، تصریح کرد: ما امیدواریم اخلاق حرفه‌ای در بین وکلا رشد کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با بیان اینکه جامعه وکالت کشور از حقوقدان‌های فرهیخته و مجربی تشکیل شده است، گفت: حضور وکلا در محاکم یک ضرورت است و از آن‌ها انتظار داریم اخلاق حرفه‌ای، بیشتر و بیشتر در بین وکلا گسترش پیدا کند.

الفت گفت: وکلا باید کاری کنند که بین طرفین دعوا‌های خانوادگی صلح ایجاد کنند و نباید حضور وکلا در پرونده‌های خانواده محلی برای درآمد زایی وکلا و راهی برای ظلم یکی زوجین شود.

وی گفت: علم و دانش وکلا باید در جهت صلح و سازش و کشف حقیقت استفاده شود و حضور وکلا در دادگاه های خانواده می‌تواند حقوق زنان و مردان و فرزندان مشترک آن‌ها را حفظ کند و دادگاه را به سمت برقراری عدالت سوق دهد.

الفت تاکید کرد: حسن نیت بین تمام وکلا وجود دارد، اما عده معدودی از وکلا هستند که از این خصوصیت بری هستند که مراجع رسیدگی به امور وکلا باید به این تخلفات ورود پیدا کند.

 

نظر شما