شناسهٔ خبر: 34933400 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۳ مدال کشوری بر گردن رزمی‌کاران گروه «توکی‌ ما» آذربایجان‌غربی

ارومیه- ایرنا- رییس هیات ورزش‌های رزمی آذربایجان‌غربی گفت: احسان کرم‌زاده، مهدی علی‌زاده و علی غلامی، سه رزمی‌کار استان موفق به کسب ۲ مدال طلا و یک برنز از مسابقات قهرمانی گروه «توکی‌ ما» مردان کشور شدند.

صاحب‌خبر -

امیر رسولی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مسابقات از ۳۰ مرداد تا اول شهریور به میزبانی شهر ماهدشت استان البرز برگزار شد و تیم سه نفره «تو کی ما» از آذربایجان غربی با مربی‌گری و سرپرستی میلاد رستمی صاحب سه مدال از این رقابت شد.

وی ادامه داد: در این دوره از رقابت‌ها کرم‌زاده و علی‌زاده هر کدام یک طلا و غلامی یک برنز برای تیم اعزامی استان کسب کردند.

رییس هیات ورزش‌های رزمی آذربایجان‌غربی گفت: اواسط مرداد امسال نیز تیم «توکی‌ما» بانوان استان متشکل از ۹ رزمی‌کار در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان به مسابقات قهرمانی کشور در استان البرز اعزام شده بود.

ورزش «توکی‌ما» هنری رزمی، پهلوانی و ایرانی است که مخفف جمله  «تو هر که هستی بیا ما شویم» است و حامل پیام دوستی برای همه مردم جهان است.  
بنیان‌گذار این رشته «سیدفرهاد حسینی» است و در حال حاضر بعد از ۱۰ سال، بیش از ۲۰ کشور به عضویت سازمان جهانی «توکی‌ما» در آمده‌اند.

هیات ورزش‌های رزمی آذربایجان‌غربی با تحت پوشش قرار دادن ۳۴ سبک رزمی، فاقد سالن اختصاصی برای انجام تمرینات و آماده‌سازی ورزشکاران است.

۷۱۵۶/۲۰۹۳

برچسب‌ها:

نظر شما