شناسهٔ خبر: 34933399 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز جشنواره تئاتر خوزستان به میزبانی شوش

خبرگزاری صداوسیما

سی و یکمین جشنواره تئاتر استان خوزستان به میزبانی شهرستان شوش آغاز بکار کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در حاشیه برگزاری این جشنواره گفت: دفاع مقدس، فرهنگ ایثار و مقاومت، فرهنگ کهن اسلامی - ایرانی، موضوع‌های اجتماعی و معاصر از جمله محور‌های نمایش‌های این جشنواره هستند.

محمد جوروند افزود: میزبانی این جشنواره فرصتی برای محک زدن هنرمندان تئاتر از سراسر استان و رقابت هنرمندان شوش برای حضور در جایگاه‌های بالاتر است.



۱۰ گروه نمایش از اهواز، شوش، امیدیه، سوسنگرد، ماهشهر، رامهرمز و اندیمشک در این جشنواره که از دوم تا پنجم شهریور ماه در شوش ادامه دارد شرکت دارند.

۹۶ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که بعد از بازبینی و بررسی ۳۵ اثر پذیرفته شدند و در نهایت ۱۰ اثر به بخش مسابقه راه یافتند.

در این جشنواره نمایش‌های شوومان از امیدیه، این داستان اول بارآسیابان پیرشنیده بود از سوسنگرد، ملاقات چشم و عدد از ماهشهر، کوچک، اما آرزوی بزرگ، همه فرزندان مکبث، سرگذشت نابهنگام زنی که مدام می‌خندید و آداب تئاتر از اهواز، در اولین فرصت بازخواهم گشت از رامهرمز، داهول از اندیمشک و نیز یک نمایش پرتقالی که از درخت سیب افتاد  از شهرستان شوش  به روی صحنه می‌روند.

بر اساس این گزارش، سی و یکمین جشنواره تئاتر استان خوزستان با حرکت کاروان هنرمندان از حرم مطهر حضرت دانیال نبی (ع) آغاز و مراسم افتتاحیه در باغ موزه تاریخی شوش برگزار شد.

نظر شما