شناسهٔ خبر: 34933283 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدال نقره المپیاد کشوری به وزنه‌بردار اهل شوط رسید

ارومیه- ایرنا- رییس هیات وزنه‌برداری آذربایجان‌غربی گفت: «علی عالی‌پور» ورزشکار اهل شهرستان شوط، مدال نقره دسته ۶۷ کیلوگرم دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور را بر گردن آویخت.

صاحب‌خبر -

شاهرخ پیری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر پسران کشور در رشته وزنه‌برداری با حضور ۲۱۰ ورزشکار از اول تا ششم شهریورماه جاری در سالن ورزشی آموزشکده فنی و حرفه‌ای شهرستان شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری در حال برگزاری است.

وی بیان کرد: عالی‌پور در حرکت یک‌ضرب با ثبت رکورد ۱۰۶ کیلوگرم و در ۲ ضرب با بالا بردن وزنه ۱۲۷ کیلوگرم به مقام نایب‌قهرمانی رسید، عرفان آقایی از آذربایجان‌شرقی بر سکوی نخست ایستاد و ابوالفضل برزگر از مازندران مقام سوم را نصیب خود کرد.

وی ادامه داد: تیم وزنه برداری نوجوانان استان با ۹ وزنه بردار به سرمربی‌گری اصغر قاسمی، مربی‌گری مهدی پوراقدم و  سرپرستی طاها احمدنژاد عازم این المپیاد شده است.

رییس هیات وزنه‌برداری آذربایجان‌غربی گفت: عالی‌پور آذر سال گذشته نیز در دسته ۵۵ کیلوگرم و در مجموع یک ضرب و ۲ ضرب با رکورد ۱۸۳ کیلوگرم موفق به کسب مدال طلا و مقام قهرمانی نخستین دوره المپیاد استعدادهای برتر کشور شده بود.

وی بیان کرد: مبین قلی‌زاده و امیرحسین جوانشیر از ارومیه، ذکریا صوفی و سروش عبداللهی اقدم از مهاباد، امیرحسین اکبرنژاد از میاندوآب و عرفان زینالی، احسان گلیکانلو، سام علیزاده و علی عالی‌پور از شوط نفرات اعزامی استان به این رقابت هستند.

نوجوانان وزنه بردار استان مرداد امسال اردوی آماده‌سازی خود را طی ۲ مرحله در شهرستان مهاباد برگزار کردند و در پایان از ۱۳ وزنه بردار، ۹ نفر منتخب برای شرکت در المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور انتخاب شدند.

علی میری یکی از ملی‌پوشان ارومیه ای و مطرح  وزنه‌برداری ایران است که علاوه بر دهها مقام قهرمانی کشور، مدال نقره مسابقات جهانی ۲۰۱۵ جوانان لهستان، مدال برنز مسابقات قهرمانی ۲۰۱۷ آسیایی ترکمنستان،  مقام هفتم مسابقات جهانی ۲۰۱۷ آمریکا و نایب قهرمانی مسابقات بزرگسالان ۲۰۱۹ آسیایی چین را در کارنامه دارد.

۷۱۵۶/۲۰۹۳

برچسب‌ها:

نظر شما