شناسهٔ خبر: 34933007 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

دو نوزاد را 30میلیون خریدم،100میلیون فروختم/ هر دو کودک را زنهای صیغه ای به دنیا آورده بودند

ایران نوشت: چندی پیش مأموران پلیس هنگام رصد فضای مجازی در تلگرام و اینستاگرام با آگهی فروش عجیبی مواجه شدند. در متن آگهی نوشته شده بود:« نوزاد با شناسنامه، فقط 100 میلیون تومان.»

صاحب‌خبر -

به‌دنبال مشاهده آگهی فروش نوزاد، بلافاصله تحقیقات از سوی پلیس آغاز شد. در نخستین گام مأموران در پوشش خریدار نوزاد با فروشندگان تماس گرفته و قرار ملاقات گذاشته شد اما وقتی زن و مرد جوانی با یک نوزاد دختر در محل حاضر شدند مأموران پلیس آنها را دستگیر کردند.
‌اعترافات زوج جوان
در تحقیقات اولیه این زوج به فروش نوزاد در فضای مجازی اعتراف کردند. زن جوان گفت: من آرایشگر هستم و مشتری‌های زیادی دارم. یکی از مشتری هایم که دوست صمیمی‌ام است، در مرکز ناباروری کار می‌کند. چند باری که به محل کارش رفتم، خانواده‌های زیادی را دیدم که در حسرت بچه، سختی و هزینه‌های زیادی را برای مداوا متحمل می‌شوند.آنها حاضر بودند میلیون‌ها تومان بدهند اما صاحب فرزند شوند، ولی این امکان برایشان وجود نداشت. همان موقع فکری به ذهنم رسید که هم این خانواده‌ها به آرزویشان برسند هم ما پولدار شویم.
او ادامه داد: نقشه از این قرار بود که خانواده‌هایی را پیدا کنیم که به دلایل مختلف نوزادشان را نمی‌خواستند و حاضر به فروش بودند. ما می‌توانستیم این بچه‌ها را از آنها بخریم و به خانواده‌هایی که بچه دار نمی‌شدند بفروشیم.
زن آرایشگر که مینا نام داشت در ادامه گفت: نقشه‌ام را با شاگردان و برخی مشتریان قابل اعتماد آرایشگاه در میان گذاشتم و آنها هم استقبال کردند. تا اینکه یکی از مشتری‌ها زن جوان بارداری را به من معرفی کرد. زن جوان که در عقد موقت مردی بود ناخواسته باردار شده و از آنجایی که به همسرش تعهد داده بود که بچه دار نشود و از طرفی توانایی مالی نگهداری از بچه را نداشت به این دلایل می‌خواست نوزادش را سقط کند. اما من به سراغش رفتم، از او خواستم که بچه را نگه دارد و بعد از به دنیا آمدن آن را به من بفروشد که او هم قبول کرد.
بدین ترتیب در فضای مجازی آگهی فروش نوزاد را منتشر کردیم. چند روز بعد خانواده‌ای با ما تماس گرفتند و خواستار خرید بچه بودند. قیمتی که اعلام کردیم 100 میلیون تومان بود. از این مبلغ 30 میلیون تومان را به مادر بچه دادیم و مابقی برای خودمان ماند. وقتی نوزاد پسر به دنیا آمد او را تحویل خانواده جدیدش دادیم اما دیگر اطلاعی از آنها نداریم.
فروش نوزاد دوم
زن جوان در ادامه گفت: باتوجه به اینکه پول خوبی از این کار به‌دست آورده بودیم، تصمیم گرفتیم به خرید و فروش نوزاد ادامه دهیم. دومین خانواده را هم از طریق مادر نوزاد قبلی پیدا کردیم. زن جوان نیز مانند زن اول، به صیغه مردی درآمده بود و مشکلات مالی و مسائل زندگی اش باعث شده بود که تصمیم به فروش بچه بگیرد. می‌خواستیم این بچه را که دختر بود به همان مبلغ 100 میلیون تومان بفروشیم که دستگیر شدیم.
به‌دنبال اظهارات زن آرایشگر، خانواده دومین بچه که قصد فروش نوزادشان را داشتند نیز دستگیر شدند. آنها در تحقیقات مدعی شدند که به خاطر مسائل مالی و مشکلات نگهداری از کودک مجبور به فروختن او شده‌اند. بدین ترتیب نوزاد تحویل بهزیستی شد.
در ادامه بررسی‌ها کارآگاهان موفق شدند خانواده‌ای را شناسایی کنند که حدود یک سال قبل نوزادی را از مینا و همدستانش خریداری کرده بودند. در تحقیقات زوج جوان به مأموران گفتند: 5 سالی است که ازدواج کرده‌ایم اما متوجه شدیم که بچه دار نمی‌شویم. وقتی با آگهی فروش بچه در سایت مواجه شدیم تصمیم گرفتیم که یک نوزاد بخریم اما نکته مهم‌تر این بود که فروشندگان گفته بودند نوزاد را با شناسنامه‌ای به‌نام خودمان تحویل می‌دهند. با شماره‌ای که در سایت بود تماس گرفته و پس از هماهنگی‌های لازم و انتقال پول، بچه را تحویل گرفتیم. در این مدت ما به بچه وابسته شده‌ایم و واقعاً نمی‌دانیم که چطور می‌توانیم بدون او زندگی کنیم.
در ادامه تحقیقات دو زن دیگر که از همدستان مینا بودند بازداشت شده و به جرم خود اعتراف کردند. تحقیقات برای شناسایی سایر اعضای این باند و نوزادان فروخته شده ادامه دارد.
17302

نظر شما