شناسهٔ خبر: 34932970 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مهاجم سایپا، برترین بازیکن/ سپاهان و خطیبی در جمع بهترین‌ها

عنوان‌های بهترین بازیکن، سرمربی و تیم هفته اول لیگ‌برتر فوتبال به محمدرضا سلیمانی، رسول خطیبی و سپاهان تعلق گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان در راه اعلام تاریخ قطعی شروع فصل جدید لیگ برتر فوتبال و مشخص نبودن تاریخ آغاز بازی‌ها با توجه به لزوم رعایت شدن استاندارد‌هایی مانند شماره گذاری صندلی ها، بلیت فروشی الکترونیکی، نصب دوربین‌های مداربسته و گیت‌های بازرسی در نهایت هفته اول این رقابت‌ها از پنج شنبه هفته پیش (۳۱ شهریور) با برگزاری دیدار افتتاحیه بین تیم‌های پرسپولیس و پارس جنوبی جم آغاز و با دیدار روز گذشته (شنبه) تیم‌های شاهین شهرداری بوشهر و سپاهان به اتمام رسید.

ثبت نخستین پیروزی پرسپولیس با هدایت گابریل کالدرون آرژانتینی مقابل پارس جنوبی جم، دشت یک امتیازی گل گهر سیرجان از اولین بازی خود در تاریخ لیگ برتر با متوقف کردن نساجی، کامبک سایپا مقابل ذوب آهن در روز غیبت متخصص این کار یعنی علیرضا منصوریان روی نیمکت تیم اصفهانی، فرار تراکتور از خانه نفت مسجد سلیمان با کسب یک تساوی، اولین شکست فصل استقلال با باخت از ماشین سازی در دقیقه ۹۵، تکرار نتایج خوب شهر خودرو در فصل پیش با برتری خارج از خانه مقابل پیکان، به دست آمدن سه امتیاز طلایی برای صنعت نفت با سوپرگل عقیل کعبی و در نهایت شروع مقتدرانه سپاهان در لیگ نوزدهم با برد پرگل خارج از خانه برابر فولاد، اتفاق‌هایی بود که در این هفته رقم خورد.

مهاجم سایپا، برترین بازیکن/ سپاهان و خطیبی در جمع بهترین‌ها

در زیر نتایج و برترین‌های هفته اول لیگ را با هم مرور می‌کنیم.

  • پرسپولیس۱- پارس جنوبی جم۰: مهدی ترابی
  • گل گهر سیرجان۱- نساجی مازندران۱: علیرضا ابراهیمی برای گل گهر و مهدی عبدی (گل به خودی) برای نساجی
  • ذوب آهن اصفهان۲- سایپا تهران۳: ماکولی کریسانتوس و حمید بوحمدان برای ذوب آهن- محمدرضا سلیمانی (۲گل) و معین عباسیان برای سایپا
  • نفت مسجد سلیمان۰- تراکتور آذربایجان۰
  • ماشین سازی تبریز۱- استقلال تهران۰: اتابک زارعی
  • پیکان تهران۰- شهرخودرو خراسان۲: یونس شاکری و روح الله باقری
  • فولاد خوزستان۰- صنعت نفت آبادان۱: عقیل کعبی
  • شاهین شهرداری بوشهر۰- سپاهان اصفهان۳: ولادیمیر کومان، محمد محبی و رضا میرزایی

تعداد گل: ۱۵ گل

میانگین: ۱/۸۷ گل در هر بازی

پرگل‌ترین بازی: ذوب آهن۲- سایپا۳ (۵ گل)

کم گل‌ترین بازی: نفت مسجد سلیمان۰- تراکتور۰ (بدون گل)

بهترین بازیکن: محمدرضا سلیمانی (سایپا)

آخرین بازمانده ایران در لیگ قهرمانان آسیا پس از شکست مقابل الاتحاد عربستان و حذف از این رقابت ها، با هدف جبران آن ناکامی به لیگ برتر آمد. در شرایطی که تصور می‌شد بازیکنان ذوب آهن با شنیدن خبر برکناری سعید آذری، مدیرعامل محبوب شان و غیبت علیرضا منصوریان در کنار زمین شوک زده باشند، اما آن‌ها تقابل با سایپا را بسیار خوب آغاز کرده و حتی تا دقیقه ۶۰ با ۲ گل از حریف پیش بودند، اما پس از اخراج علیرضا چراغعلی ورق به سود شاگردان جوان ابراهیم صادقی چرخید تا آن‌ها با به ثمر رساندن سه گل به تیم مربی‌ای که از او به عنوان متخصص کامبک در فوتبال ایران یاد می‌شود، سه امتیاز طلایی را به حساب خود واریز کنند.

مهاجم سایپا، برترین بازیکن/ سپاهان و خطیبی در جمع بهترین‌ها

محمدرضا سلیمانی که اکنون یکی از بازیکنان به نسبت با تجربه سایپا محسوب می‌شود با زدن ۲ گل و شادی‌های عجیب و غریبش شب رویایی را در اصفهان پشت سر گذاشت تا ابراهیم صادقی در نخستین بازی فصل تیمش از یک بازی سخت خارج از خانه دست پر به تهران بازگردد.

به همین دلیل مهاجم سایپا به عنوان برترین بازیکن هفته انتخاب شد.

برترین دروازه بان: میلاد فراهانی (گل گهر سیرجان)

هر چند نخستین گل لیگ نوزدهم با یک گل به خودی به ضرر سیرجانی‌ها به ثمر رسید، اما عملکرد خوب میلاد فراهانی در سایر لحظات بازی مانع شکست گل گهر در نخستین بازی تاریخ خود در لیگ برتر و ثبت یک باخت خانگی شد.

مهاجم سایپا، برترین بازیکن/ سپاهان و خطیبی در جمع بهترین‌ها

دروازه بان گل گهر به ویژه در نیمه دوم این بازی بار‌ها دروازه تیمش را از باز شدن نجات داد تا دست کم این تیم یک امتیاز کسب کند.

به همین دلیل میلاد فراهانی برترین دروازه بان هفته شد.

برترین سرمربی: رسول خطیبی (ماشین سازی)

با توجه به شکست ۴ بر صفر ماشین سازی از استقلال در دیدار‌های تدارکاتی پیش فصل شاید برتری شاگردان رسول خطیبی مقابل تیم قدرتمند پایتخت پیش از شروع بازی یک رویا به نظر می‌رسید، اما سرمربی جوان ماشین سازان با جرئت و شجاعت توانستند نخستین شکست استقلال با آندره آ استراماچونی را به این تیم تحمیل کنند.

مهاجم سایپا، برترین بازیکن/ سپاهان و خطیبی در جمع بهترین‌ها

اوج کار خطیبی در این بازی میدان فرستادن اتابک زارعی، وینگر چپ ۲۲ ساله اش در دقیقه ۷۴ بود. این بازیکن جوان ۲۰ دقیقه پس از ورود خود به زمین، با یک ضربه ایستگاهی تماشایی سه امتیاز را برای تبریزی‌ها به ارمغان آورد تا رسول هم که پس از گذشت ۲ سال به لیگ برتر بازگشته است کارش را با برتری مقابل سرمربی حرفه‌ای استقلال و تیم مدعی قهرمانی اش شروع کند. به همین دلیل رسول خطیبی بهترین سرمربی هفته شد.

برترین تیم: سپاهان

سپاهان برخلاف مدعیانی مانند استقلال که فصل را با شکست آغاز کرد، پرسپولیس که با وجود حمایت هواداران خود در ورزشگاه آزادی به سختی از سد پارس جنوبی گذشت و تراکتور که تنها یک امتیاز از خانه نفت مسجد سلیمان به دست آورد، در خانه شاهین شهرداری بوشهر نمایشی از صلابت و اقتدار ارائه کرد.

مهاجم سایپا، برترین بازیکن/ سپاهان و خطیبی در جمع بهترین‌ها

زرد پوشان دیار نصف جهان که از وجود امیر قلعه نویی، میگل تکسیرا و جلال امیدیان، سه عضو اصلی کادرفنی شان روی نیمکت خود بی بهره بودند در بوشهر آتش بازی راه انداخته تا با برتری سه بر صفر مقابل شاگردان عبدالله ویسی خیلی زود در صدرجدول قرار بگیرد.

به همین دلیل سپاهان به عنوان برترین تیم هفته انتخاب شد.

برترین بازی: ذوب آهن- سایپا

نمایش شاگردان منصوریان و صادقی در طول این بازی کاملا هجومی بود و هر ۲ تیم سایپا و ذوب آهن برای رسیدن به هدف لحظه‌ای ناامیدانه عمل نمی‌کردند، اما در نهایت در روزی که منصوریان روی نیمکت ذوبی‌ها حضور نداشتند آن‌ها با وجود ۲ گل برتری در نهایت قافیه را به تیم جوان سایپا واگذار کردند تا شب تلخی را در فولادشهر تجربه کنند.

مهاجم سایپا، برترین بازیکن/ سپاهان و خطیبی در جمع بهترین‌ها

با این تفاسیر بازی ذوب آهن و سایپا بهترین دیدار هفته شد.

اتفاق‌های هفته

استفاده از گیت‌های بازرسی به عنوان دکور در برخی ورزشگاه‌ها به ویژه آزادی تهران که در نهایت سبب ورود هواداران بدون بلیت به ورزشگاه شد.

عصبانیت استراماچونی پس از شکست استقلال مقابل ماشین سازی به دلیل صادرنشدن کارت مترجمش.

مهاجم سایپا، برترین بازیکن/ سپاهان و خطیبی در جمع بهترین‌ها

اعتراض متوالی بازیکنان و مربیان تیم‌ها به استفاده از توپ‌های بی کیفیت.

انتهای پیام/

مراسم برترین های فوتبال ایران برگزار شد

نظر شما