شناسهٔ خبر: 34932830 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

موسوی در گفتگو با آنا:

دولت اراده‌ای برای واگذاری سرخابی‌ها ندارد/ هر روز یک بدهی جدید در 2 تیم بزرگ پایتخت کشف می‌شود

سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هر روز بدهی‌های جدیدی در دو تیم استقلال و پرسپولیس کشف می‌شود، گفت: دولت هم اراده‌ای برای واگذاری سرخابی‌ها ندارد.

صاحب‌خبر -

سید فرید موسوی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه واگذاری دو مجموعه فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس اظهار کرد: متأسفانه دوستان هنوز اراده‌ای جدی برای واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس ندارند.

وی افزود: مجلس در تعریف نحوه واگذاری این دو مجموعه ورزشی و فرهنگی مقرر کرد یک سری اقدامات اولیه در این دو باشگاه صورت گیرد تا شاهد نظام‌مندی و شفافیت مالی برای ورود به واگذاری‌ها باشیم.

رئیس فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با وضعیت نامناسبی که این دو مجموعه دارند نمی‌شود آنها را به فرابورس ببریم؛ چون اگر به‌سازی اتفاق نیفتد، مشخص نیست چه کسانی وارد فرآیند خرید این دو باشگاه می‌شوند و چه‌بسا اشخاصی که خود به‌وجودآورنده وضعیت نامناسب مدیریتی در این دو باشگاه بودند، برای خرید سهام پا پیش بگذارند.

وی تأکید کرد: شفافیت‌های مالی باید در باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس اتفاق بیفتد و بدهی‌ها روشن شود، اکنون یک سری معارضه وجود دارد و هر روز یک بدهی جدید کشف می‌شود که باید احصاء شود و صورت‌های مالی و موضوع مالیات‌ها و بدهی‌ها همگی باید تعیین تکلیف شود آن موقع واگذاری می‌تواند اتفاق بیفتد.

موسوی با تأکید بر اینکه هنوز در این زمینه اتفاق خاصی در این دو باشگاه نمی‌بینیم، گفت: البته در سال‌های گذشته اقدامات خوبی در دو باشگاه شاهد بودیم اما این برای موضوع واگذاری کافی نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیک شدن به مهلت پایانی مجلس لازم است دستگاه‌های نظارتی به علت کوتاهی‌ها ورود کرده و آنها را گزارش کنند؛ چرا که اگر تا پایان شهریور این موضوع تعیین تکلیف نشود،‌ در اصل خلاف قانون اتفاق افتاده و قوانین برای متخلفان روشن است.

به گزارش آنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در زمان بررسی لایحه بودجه، وزارت ورزش و جوانان را مکلف کرد با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار و سازمان خصوصی‌سازی حداکثر تا پایان شهریور ماه ۱۳۹۸ شرایط پذیرش دو شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس و استقلال را در بازار پایه فرابورس فراهم کند و پس از پذیرش در بازار پایه فرابورس و عرضه پنج درصد سهام هر یک از دو شرکت به‌منظور کشف قیمت، ۵۱ درصد سهام آن‌ها به صورت بلوکی و باقی سهام به صورت خُرد عرضه شود.

اکنون دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تنها باشگاه‌های دولتی در سطح کشور هستند و دولت باید با واگذاری آن‌ها از باشگاه‌داری خارج شود.

انتهای پیام/4034/پ

نظر شما