شناسهٔ خبر: 34932725 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حزب الله اعلام کرد

لاشه یکی از دو پهپاد رژیم صهیونیستی در اختیار حزب الله قرار دارد

پهپادی که در منطقه ضاحیه در جنوب لبنان سقوط کرد, برای عملیات ترور مجهز شده بود

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از بیروت؛ مسئول روابط عمومی جنبش حزب الله لبنان تاکید کرد, لاشه یکی از دو پهپاد اسرائیلی که در منطقه ضاحیه در جنوب لبنان سقوط کردند در اختیار حزب الله قرار دارد.
محمد عفیف در گفتگو با العالم این اقدام را تجاوز اسرائیل به لبنان خواند و افزود, پهپاد اول پس از سقوط منفجر نشد و در حال حاضر برای تحلیل اطلاعات در اختیار حزب الله قرار دارد اما پهپاد دوم منفجر شد و خسارات مادی برجای گذاشت.
مسئول روابط عمومی حزب الله با بیان اینکه تحقیقات درباره سقوط این دو پهپاد ادامه دارد, گفت, هنوز اهداف واقعی از تجاوز به منطقه جنوبی لبنان مشخص نیست به همین دلیل نمی توان گفت ساختمان ارتباطات جهانی در این منطقه هدف این پهپادها بوده است. وی ادامه داد, با ارتش لبنان و دیگر محافل امنیتی رسمی هماهنگی کاملی داریم, ارتش, نهادهای امنیتی دیگر و همچنین حزب الله کاملا بر این باورند که این دو پهپاد, اسرائیلی هستند.
نخست وزیر لبنان تجاوز دو پهپاد رژیم صهیونیستی به اسمان لبنان که در ضایحه جنوبی سقوط کردند نقض قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت اعلام کرد.
سعدالدین حریری ضمن محکوم کردن این تجاوز آشکار صهیونیست ها به کشورش گفت درباره نحوه ی برخورد با این تجاوزگری با میشل عون رئیس جمهور و نبیه بری رئیس مجلس لبنان گفتگو می کند.
نخست وزیر لبنان افزود: جامعه جهانی و شورای امنیت وظیفه دارند در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی و نقض قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت از لبنان محافظت کند.دو پهپاد رژیم صهیونیستی در ضایحه جنوبی بیروت سقوط کردند.
یک پهپاد رژیم صهیونیستی ساعت دو و سی دقیقه با مداد به وقت بیروت در ضایحه جنوبی سقوط کرد. مسئول رسانه ای حزب الله اعلام کرد در حال حاضر تیم کارشناسی حزب الله در حال بررسی اطلاعات این پهپاد است.
پهپاد دوم نیز بعد از ورود به آسمان ضایحه جنوبی سقوط کرده و منفجر شد. سقوط این پهپاد ها آسیب جانی نداشت اما به ساختمان رسانه ای حزب الله خسارت جدی وارد شد و شیشه های برخی از خانه ها فرو ریخت .

<div id="video-display-embed-code_3872730"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2507897/3872730?width=400&height=300"></script></div>

یکی از این پهپاد ها در نزدیکی مرکز رسانه ای حزب الله ساقط شد و پهپاد دوم بعد از سقوط به روی سقف انباری در منطقه معوض منفجر و باعث آتش سوزی شد. به گفته منابع حزب الله این حادثه آسیب جانی و مالی نداشته است.

<div id="video-display-embed-code_3872032"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2507897/3872032?width=350&height=250"></script></div>
 
<div id="video-display-embed-code_3871691"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2507897/3871691?width=350&height=250"></script></div>

پهپادی که در منطقه ضاحیه در جنوب لبنان سقوط کرد, برای عملیات ترور مجهز شده بود.

هواپیمای بدون سرنشینی که سحرگاه روز یکشنبه در منطقه معوض در ضاحیه در جنوب بیروت سقوط کرده یک هواپیمای شناسایی کوچک اسرائیلی است که با خود مهمات نظامی برای کار گذاشتن بمب به همراه داشته و مجهز به ابزارهای ترور بوده است.
در همین زمینه، اسپوتنیک نوشت: سامانه های پدافند هوایی سوریه روز گذشته اهداف دشمن را در آسمان دمشق هدف قرار دادند و موفق شدند موشک های اسرائیل را در آسمان منطقه جنوب غرب سوریه قبل از اصابت به اهداف مورد نظر سرنگون کنند.
 

 

نظر شما