شناسهٔ خبر: 34932003 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

آتش سوزی در برزیل بالغ بر ۵۰۰میلیون زنبور را به کام مرگ کشاند

آتش سوزی گسترده در آمازون همچنان ادامه دارد و به گفته فعالان زیست محیطی این آتش سوزی باعث مرگ حداقل ۵۰۰میلیون زنبور شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، حدود 500 میلیون زنبور طی آتش سوزی در برزیل جان خود را از دست داده اند و محققان می گویند که احتمالاً سموم دفع آفات عامل اصلی این مرگ و میر هستند.

جنوبی ترین ایالت این کشور ریو گراند دو سول تنها 400 میلیون کشته گزارش داده است. هفت میلیون زنبور در سائوپائولو کشته شدند و 50 میلیون نیز در سانتا کاتارینا و 45 میلیون زنبور دیگر در ماتو گروسو جان خود را از دست دادند.آلدو ماچادو ، نایب رئیس انجمن زنبورداری ریو گراندد سول برزیل ، به بلومبرگ گفت: "وضعیت اکوسیستم زندگی زنبورها طی آتش سوزی بسیار خطرناک شد و ما راهی بری حفاظت از زنبورها نداشتیم."

اما چرا زنبورهای عسل برزیل و مرگشان مهم است؟ زنبورهای عسل بسیار مهم هستند، نه فقط برای برزیل بلکه برای جهان. به خصوص با  توجه به اینکه سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل تخمین می زند که حدود 75 درصد از غذاهای این سیاره وابسته به گرده افشانی زنبورها است. اکنون روند رو به کاهش جمعیت زنبورها در برزیل نشان دهنده کاهشی تعداد زنبورها در سایر نقاط جهان است: به عنوان مثال ، در انگلیس نسل یک سوم زنبورهای وحشی و حشرات گرده افشان در حال کاهش است.

در عین حال ، در ایالات متحده از سال 2006 تا کنون مشکلاتی برای اکوسیستم  زنبورداری این کشور رخ داده است. علت آن مشخص نیست ، اما استفاده از سموم دفع آفات توسط کشاورزان به شدت در وقوع این مشکلات مشکوک است. در برزیل ، پیوند بین مرگ زنبورها و استفاده از سموم دفع آفات کشور روشن است. آمریکای جنوبی به بزرگترین خریدار سموم دفع آفات در جهان تبدیل شده است ، از جمله برخی از 193 علف کش و سموم دفع آفات که در حال حاضر در اتحادیه اروپا ممنوع هستند.

نظر شما