شناسهٔ خبر: 34931633 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در اعتراض به سفر نخست‌وزیر هند به ابوظبی؛

رییس سنای پاکستان سفر خود به امارات را لغو کرد

اسلام‌آباد- ایرنا- 'صادق سنجرانی' رییس مجلس سنای پاکستان در اعتراض به سفر نخست وزیر هند به ابوظبی و اعطای عالی ترین نشان دولت امارات به وی همزمان با بحران کشمیر، سفر رسمی خود به ابوظبی را لغو کرده است.

صاحب‌خبر -

رسانه‌های پاکستان بامداد یکشنبه به نقل از بیانیه رسمی دفتر صادق سنجرانی اعلام کردند: رییس سنای این کشور در اعتراض به سفر 'نارندرا مودی' نخست وزیر هند به امارات همزمان با تشدید اوضاع در کشمیر و خشونت علیه مسلمانان این منطقه، تصمیم به لغو سفر برنامه ریزی شده خود به ابوظبی گرفت.

سنجرانی، دولت نارندرا مودی نخست وزیر هند را به نقض حقوق بشر و اعمال خشونت‌ها علیه مردم کشمیر متهم و تأکید کرد: پاکستان به حمایت از مقاومت مردم کشمیر ادامه می‌دهد.

وی اظهار کرد: در چنین شرایطی، سفر هیأت بلندپایه مجلس سنا به امارات، باعث تضعیف روحیه پاکستانی‌ها و همچنین ناامیدی مردم کشمیر می‌شود. 

رسانه‌های پاکستانی گزارش دادند؛ حکومت نظامی و محدودیت های شدید در جامو و کشمیر وارد بیست و یکمین روز شده و اوضاع برای مسلمانان کشمیری دشوارتر شده است.

دولت پاکستان در روزهای اخیر اعلام کرد که این کشور در اعتراض به وضع بحرانی کشمیر، به دادگاه لاهه و شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد مراجعه خواهد کرد.

«شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان روز شنبه در تماس تلفنی با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل، خواستار جلوگیری از آنچه که وی نقض حقوق بشر در کشمیر از سوی هند عنوان کرد، شد.

تصمیم دولت هند برای سلب خودمختاری منطقه جامو و کشمیر، تنش ها میان دهلی و اسلام آباد را تشدید کرد و متعاقب آن، پاکستان ضمن مخالفت با اقدام هند، روابط خود را با این کشور به حداقل رساند.

تنش های دیپلماتیک پس از اخراج سفیر و ۱۳ دیپلمات هند از پاکستان در پی تشدید اختلاف ها میان دو کشور، سبب شد تا اسلام آباد به طور رسمی مبادلات تجاری و فرهنگی با دهلی را متوقف کند.

دولت هند با اعلام این که تصمیم اخیر این کشور درباره منطقه جامو و کشمیر یک موضوع داخلی است، از اسلام آباد خواست تا در تصمیم خود برای کاهش روابط دیپلماتیک با دهلی تجدید نظر کند.

نظر شما