شناسهٔ خبر: 34931602 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

خیز یمن برای پشیمان کردن سعودی‌ها از جنگ‌افروزی

میزان

جانشین پیشین اداره‌کل سیاسی سپاه گفت: هم اکنون یمن از نظر نظامی قوی شده است و برای دفاع از سرزمین خود، حالت آفندی گرفته تا عربستان را از جنگ افروزی‌هایش پشیمان کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق،  محمود معلمی با اشاره به آخرین تحولات میدانی در یمن اظهار داشت:  این ائتلاف متجاوز به سرکردگی عربستان سعودی بود که به یمن حمله کرد و یمنی‌ها در حالت تدافعی قرار گرفتند اما سوال از عربستان این است که چرا به این کشور حمله کرد؟ مگر یمن کشورشان را مورد تجاوز قرار داده بود!

بیشتر بخوانید:

فیلم/ رونمایی یمن از سامانه پدافندی"فاطر ۱"

رونمایی از سامانه‌های پدافند هوایی «فاطر 1» و «ثاقب 1» یمن

تصاویر جدید از لحظه سرنگونی پهپاد ام کیو ۹ آمریکا

وی ادامه داد: مردم یمن می‌خواهند خودشان حکومت تشکیل داده و امور کشورشان را اداره کنند ولی می‌بینیم عربستان ۵ سال است که یمن را با شدیدترین وجه مورد حمله قرار می‌دهد.

جانشین پیشین اداره‌ کل سیاسی سپاه  با بیان اینکه یمنی‌ها امروزه از تجهیزات نظامی پیشرفته‌تری برخوردار هستند، گفت: اخیرا شاهدیم آموزش‌های نظامی‌ ارتش و انصارالله یمن ارتقا یافته و با پهپادها و موشک‌های نقطه زن خود دست به دفاع جانانه در برابر هجوم ناجوانمردانه سعودی‌ها می‌زنند.

معلمی افزود: یمنی‌ها اخیرا اعلام کردند هر فرودگاهی که از آن هواپیمایی بلند شده و مواضعی در یمن را مورد حمله قرار دهد مورد حمله قرار می‌دهند؛ در حقیقت از خود دفاع کرده و آفندی عمل می‌کنند.

 کارشناس مسائل غرب آسیا خاطر نشان کرد: امروز یمن قدرتمندتر از گذشته است و اقدامات آنها توانسته متجاوزان سعودی را تا مرز پیشمانی بکشاند. چنانچه اخبرا سفیر عربستان در سازمان ملل اعلام کرد، جنگ یمن در حال اتمام است؛ هم اکنون یمن از نظر نظامی قوی شده است و برای دفاع از سرزمین خود، حالت آفندی گرفته تا عربستان را از جنگ افروزی‌هایش پشیمان کند.
 

نظر شما