شناسهٔ خبر: 34931514 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

انتصاب حجت‌الاسلام رمضانی
 به‌عنوان دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)

آیت الله خامنه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین رمضانی را به‌عنوان دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) منصوب کردند.
به گزارش ایسنا، درحکم رهبر انقلاب اسلامی آمده است:جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ رضا رمضانی دام‌توفیقه
به پیشنهاد اعضای محترم شورایعالی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، جنابعالی را که از تعهد و سوابق علمی و تجربه طولانی فعالیت در خارج از کشور بهره‌مند هستید، به‌عنوان دبیرکل آن مجمع منصوب می‌کنم.
امید است با رویکرد تحول‌گرا و متناسب با شرایط حساس بین‌المللی و جایگاه مهمّ پیروان اهل‌بیت علیهم‌السلام و نیز با استفاده از نیروهای فکری، جوان، کارآمد و مجرب و نیز ارتباط مؤثر با علماء و اندیشمندان و بویژه اعضاء محترم شورایعالی و مجمع عمومی در نشر معارف اسلام ناب و وحدت امّت اسلامی موفق و مؤید باشید.لازم می‌دانم از زحمات و تلاش‌های مخلصانه و دیرپای جناب حجت‌الاسلام آقای اختری در مدیریت مجمع محترم تشکر نمایم.توفیق همگان را در انجام وظایف محوله از حضرت حق مسألت دارم.

دو نماینده بازداشت شده آزاد شدند

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از آزاد شدن دو نماینده بازداشت شده خبر داد.
یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از اولین ساعات اداری دیروز(شنبه) فرایند تودیع وثیقه در اداره ثبت اسناد و دادسرا برای دو نماینده بازداشت شده در ارتباط با پرونده سایپا طی شد و این افراد نهایتا بعدازظهر دیروز از زندان اوین آزاد شدند.
به گفته وی، وثیقه تعیین شده برای هر یک از این دو نماینده ۱۰ میلیارد تومان بوده است که با تودیع این وثیقه، تا تعیین تکلیف پرونده آزاد شدند.محمد عزیزی و فریدون احمدی چهارشنبه گذشته در ارتباط با پرونده‌ای در خصوص فروش محصولات شرکت سایپا بازداشت و به زندان اوین منتقل شدند.

تکذیب خبر بازداشت فرزند سرلشگر صالحی

فرزند سرلشگر صالحی با تکذیب خبر بازداشت خود تاکید کرد که در بانک حکمت ایرانیان نه سمتی داشته، نه دارم و نه خواهم داشت.
فاطمه صالحی در گفت‌وگو با ایسنا،‌ با تکذیب خبر بازداشتش، اظهار کرد: بنده به هیچ علت و عنوانی نه شخصی و نه عمومی، فساد و تخلف مالی نداشتم .
وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل مسائل سیاسی و البته نزدیک شدن به زمان انتخابات، این اخبار و حواشی ایجاد می‌شود.  
صالحی در ادامه گفت: بنده در بانک حکمت ایرانیان نه سمتی داشته، نه دارم و نه خواهم داشت.
وی با اعلام این موضوع که وضعیت اکانت توییتری خود را از طریق پلیس فتا پیگیری می‌کند، افزود: توییتر من توسط من اداره نمي‌شده و روز چهارشنبه ادمین صفحه توییترم نیز به این صفحه دسترسی نداشته؛ این موضوع را باید از طریق پلیس فتا پیگیری کنم.
طی روزهای اخیر کانالی تلگرامی از بازداشت فاطمه صالحی فرزند سرلشگر صالحی  به اتهام فساد مالی خبر داده بود.

دو روزه شدن تعطیلات پایان هفته
 به تقویت نهاد خانواده کمک می‌کند

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها در کمیسیون اجتماعی مجلس رد نشده و تنها به این خاطر که طراحان آن در جلسه کمیسیون برای دفاع مبسوط غایب بوده اند وضعیت نهایی آن مشخص نشد.
ناهید تاج الدین در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: طرح تعطیلی روزهای پنجشنبه مراکز اداری، آموزشی و قضایی در تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها، مانند تهران در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی رد نشده و تنها به این خاطر که طراحان آن در جلسه کمیسیون برای دفاع مبسوط  غایب بوده اند وضعیت نهایی آن مشخص نشد.
وی افزود: هفته پیش دو کمیسیون مجلس یعنی کمیسیون اجتماعی و کمیسیون آموزش و تحقیقات  این طرح را بررسی کردند از یکی خبر رد این طرح و از دیگری خبر تصویب این طرح بیرون آمد، در حالیکه کمیسیون اجتماعی مجلس این طرح را رد نکرده بود و عملا وضعیت نهایی طرح مشخص نشد.  
تاج الدین گفت: دو روزه شدن تعطیلات آخر هفته می‌تواند کمی از توزیع نامناسب مکانی و زمانی سفر در ایران بکاهد و نهاد تفریح را ساماندهی کند، ضمن آنکه به رونق اقتصاد گردشگری کمک مي‌کند و اگرچه گفته مي‌شود برای کشور بار اقتصادی دارد اما مي‌تواند به  افزایش سرانه کار مفید منجر شود چون الان کشوری با ۱۱۷ روز تعطیلی در سال ۴۲ ساعت کار مفید هفتگی دارد اما ایران با ۷۸ روز تعطیلی تنها ۱۱ ساعت کار مفید دارد.
این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: از آن مهمتر دو روزه شدن تعطیلات مي‌تواند  به تقویت  نهاد خانواده کمک کند وقتی که بدانیم در حال حاضر نرخ میانگین مکالمات زن و شوهر در خانواده‌های ما در طول روز ۱۷ دقیقه است و بخشی از آن بخاطر عدم مهارت گفتگو اما بخش دیگری از آن بخاطر روزمرگی‌ها و کمبود زمان است.
تاج الدین در پایان گفت: حال که وزارت میراث فرهنگی و گردشگری شکل گرفته دو روزه شدن تعطیلات آخر هفته باید تصویب شود تا اقتصاد گردشگری تحرک پیدا کند.

شورای شهر گزارشی از عملکرد شهرداری قالیباف 
به مردم ارائه دهد

یک عضو مجمع نمایندگان تهران با بیان این که شورای شهر دوره پنجم نتوانست عملکرد منسجمی از خود نشان دهد گفت: انتظار مردم ارائه گزارشی درباره یک دهه فعالیت قالیباف در شهرداری تهران و مشخصا رسیدگی به ۱۲ گزارش آقای نجفی به این تخلفات است؛ کما این که تخلفات به قوه قضاییه ارجاع شده است.
علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا در ارزیابی از عملکرد شورای شهر تهران گفت: شورای شهر تهران در دوره پنجم در موارد مهمی همچون محیط زیست، هوای پاک، حمل و نقل عمومی، انتخابات شورایاری‌ها و نظارت بر عملکرد مناطق و سازمان‌ها همبستگی خوبی داشته که قابل تقدیر است.
وی در عین حال با بیان این که باید چند نکته مهم درباره عملکرد شورای شهر تهران در نظر گرفت گفت: تزلزل مدیریتی کلان شهرداری و تغییر سه شهردار  بی ثباتی مدیرتی بی سابقه‌ای را در شهرداری تهران به وجود آورد که مسئولیت آن با شورای شهر تهران است که در کارنامه شورا قابل ارزیابی است و باید به صورت مبسوط در قالب آسیب شناسی عملکرد شورا را مورد ارزیابی قرار دهیم.
نماینده تهران با اشاره به موضوع تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در دوره مسئولیت قالیباف در مجلس گفت: تحقیق و تفحص از یک دهه مدیریت آقای قالیباف موضوعی بود که اگر توسط شورا انجام می‌شد دیگر ضرورتی برای ورود نمایندگان وجود نداشت؛ باید شورای شهر در شش ماه اول فعالیت خود تحقیق و تفحص را به صورت حرفه‌ای انجام می‌داد  و گزارشی به مراجع ذی‌ربط و مردم ارائه می‌کرد؛ اکنون هم دیر نشده و انتظار مردم این است که شورای شهر به موضوع ۱۲ گزارش نجفی شهردار سابق تهران درباره تخلفات قالیباف ورود پیدا کنند تخلفاتی که به قوه قضاییه ارجاع شد قطعا شورای شهر با ورود به این موضوع می‌تواند نتیجه پیگیری‌ها از یک دهه مدیریت قالیباف به مردم
 ارائه کند.
رحیمی با یادآوری این که تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در دوران قالیباف درمجلس رای نیاورد گفت: نمایندگان معتقد بودند که این کار شورای شهر است که باید به صورت حرفه‌ای دنبال شود و معنای ندارد که نمایندگان مجلس به آن ورود پیدا کنند.

پیام ناجا به مناسبت هفته دولت

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان «رجایی» و «باهنر» و آغاز هفته دولت پیامی صادر کرد.
در این پیام آمده است:نیروی انتظامی ضمن گرامی داشت هفته دولت و تشکر از همکاری و حمایت دستگاه‌های اجرائی کشور از برنامه‌ها و اقدامات ناجا، امیدوار است با اقتداء به شهدای گرانقدر و کارگزاران صادق نظام، در راستای برقراری و تداوم نظم و امنیت عمومی، حفظ ارزش‌ها و خدمت رسانی خالصانه و بی منت، همچنین مبارزه  همه جانبه با مفاسد اقتصادی و مقابله با جنگ اقتصادی دشمن، دولت جمهوری اسلامی را در تحقق رونق تولید و بهبود معیشت و اقتصاد مردم عزیز یاری رسانده و در این مسیر لحظه ای درنگ نخواهد کرد.
 

برچسب‌ها:

نظر شما