شناسهٔ خبر: 34931452 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

تصاویر جعلی از لاشه سوخته حیوانات در آتش سوزی ارسباران!

اخیرا تصاویری از لاشه حیوانات سوخته مربوط به آتش سوزی در جنگل منتشر شده که آن را منتسب به جنگل های ارسباران میدانند در حالی که این تصاویر اصلا مربوط به ایران نیست!

صاحب‌خبر -

مجله مهر: در روزهای گذشته تصاویر دردناکی از سوختگی حیوانات در فضای مجازی منتشر و دست به دست شد که آنها را به آتش سوزی جنگل های ارسباران نسبت دادند. به دنبال این موضوع کاربران زیادی در شبکه های اجتماعی ناراحت و اندوه خود را از اتفاق پیش آمده ابزار کردند. اما واقعیت ماجرا این است که با یک جستجوی ساده در اینترنت متوجه ‌می‌شوید این تصاویر جعلی بوده و هیچکدام مربوط به آتش سوزی جنگل های ارسباران نیست.با جستجوی ساده در اینترنت متوجه می‌شوید که این تصاویر مربوط به ایران نیست و به آتش سوزی جنگل‌های کالیفرنیای امریکا برمی‌گردد.

بنابر گفته میر محسن حسینی قمی معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی این تصاویر از حوادث نقاط مختلف جمع آوری شده و مربوط به سوختن جنگل‌های ارسباران نیست. امکان گرفتاری حیوانات در چنین حجمی از آتش سوزی وجود دارد، ولی هنوز آمار مستندی بر صحت این موضوع در دست نیست، طی روزهای آتی در این راستا اطلاعات جامع‌تری ارائه می‌دهیم.

وی در گفتگو با رسانه ها گفته است: تمامی انرژی نیروها به مهار و خاموش کردن آتش و رصد منطقه معطوف شده است،

گفتنی است حیوانات در بیشتر مواقع با استشمام بوی دود و آتش می توانند خود را از فضای ناامن دور نگه دارند و خود را نجات دهند. با این وجود هنوز آمار رسمی از میزان تلفات حیوانات در این آتش سوزی اعلام در دست نیست اما چیزی که مشخص است این است که این تصاویر مربوط به آتش سوزی اخیر در ارسباران نیست.

نظر شما