شناسهٔ خبر: 34931372 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرماندار ملارد:

رونق تولید توجه به فرهنگ و آموزش شهروندی اولویت های شهر ملارد است

ملارد- فرماندار ملارد گفت: رونق تولید توجه به فرهنگ و آموزش شهروندی اولویت های شهر ملارد است

صاحب‌خبر -

حسین توکلی کجانی در حاشیه برگزاری کمیته راهبردی«جامعه ایمن و شهر سالم» در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تبریک هفته دولت اظهار داشت: دهه ۷۰ دولت سازندگی چندین محل را برای ایجاد شهر سالم برنامه ریزی کردند که ایده ای موفق بود و توانست در حوزه های سلامت ، بهداشت و درمان، مسائل اجتماعی و فرهنگی توفیقات خوبی را به همراه داشته باشد.

توکلی کجانی طرح شهر سالم را یکی از مباحث مهم و ارزشمند خواند و گفت: طرح شهر سالم ایده خوبی بود و از ابتدا مورد تاکید فرمانداری و حتی در شورای اداری شهرستان نیز مطرح گردید و هدف از جامعه ایمن، شهرسالم و طرح تاک این بود که که در حوز فرهنگی و اجتماعی و بهداشتی برنامه داشته باشیم و شروع این کار در شهر ملارد در روستای خوشنام صفادشت و در حوزه بخشداری کار به اتمام رسیده و ابتدا قرار بود که در یک منطقه این طرح اجرا شود که طی جلسه ای با شهرداری ملارد این طرح مقرر گردید در کل شهر پیاده شود و امیدواریم شهروندان استفاده مفیدی از این طرح داشته باشند.

وی یاد آور شد: رونق تولید در اولویت فرمانداری شهرستان ملارد بود و در کنار آن توجه به مسائل فرهنگی، اجتماعی و آموزش شهروندی و ایمن سازی شهر نیز مورد تاکید بود.

فرماندار ملارد اظهار داشت: شاید برخی برنامه ها از وظایف دستگاه های اجرایی دولتی است اما مطرح شدن این موارد در جلسه با عنوان شهر سالم و جامعه ایمن ضمن خروجی کارشناسی شده تر و بر اساس برنامه پیش خواهد رفت.

نماینده عالی دولت در شهرستان ملارد گفت: ما باید به صورتی در شهرستان پیش رویم که کلیه امورات بر اساس برنامه ریزی انجام گیرد و امروز شهر سالم و جامعه ایمن را در شهر ملارد ایجاد کردیم و این طرح نیازمند گذر زمان است و هدف گذاری ما برای رسیدن به اهداف در آینده است و همه مجموعه و دوستانی که می خواهند فعالیت کنند بر اساس هدف مشخصی حرکت کنند.

توکلی کجانی استفاده از شبکه های مجازی را برای جلب مشارکت شهروندان مهم خواند و گفت: امروز در جامعه ما بیشتر اوقات شهروندان در فضاهای مجازی است و برای آگاه سازی، حقوق شهروندی وجلب مشارکت شهروندان می توانیم از این مرجع هم درجامعه ایمن و شهر سالم بهره مند شویم.

فرماندار ملارد بیان داشت: مردم باید مطالبه گر باشند و اگر این مطالبه گری با اخلاق صورت گیرد مدیران قطعا تلاش برای پیگیری خواهند نمود و بحث فعالیت های مردمی نیز در اولویت قرار می گیرد.

وی یاد آور شد: مقدمات طرح تاک انجام شده است و این طرح برای دو دهه آینده شهر ملارد است به ویژه بچه هایی که در شهر نقش دارند و این طرح اولویت شهرستانی است و باید پیگیری کنید تا خروجی بهتری از این برنامه ها داشته باشید.
 

نظر شما