شناسهٔ خبر: 34931366 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

امام جمعه موقت اهواز در جمع فعالین انقلابی میبد؛

ساقط شدن پهپاد آمریکایی، ساقط شدن یک تمدن پر ادعا بود/ بزرگترین هدف انقلاب اسلامی «تربیتِ انسان» است

امام جمعه موقت اهواز در جمع فعالین فرهنگی‌انقلابی میبد گفت: دنیا در حال تحولات بسیار عظیمی است که شاید قرن هاست آن را تجربه نکرده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد ؛ حجت الاسلام والمسلمین میر احمدرضا حاجتی امام جمعه موقت اهواز در جمع برخی از فعالین جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی میبد، اظهار داشت: بعد از گذشت سال ها از انقلاب اسلامی ایران و دفاع مقدس، شاید امروزه بسیار بهتر و راحت تر بتوان در مورد وسعت و عمق تحولات بی نظیری که در حال رخ دادن است، اظهار نظر کرد.

وی با اشاره به اهمیت غافل نماندن از این تحولات و نیاز مبرم به شناخت و بررسی آنها، افزود: برگزاری جلساتی اینچنینی یکی از نیازهایی هست که جبهه فرهنگی انقلاب باید آن را مورد توجه ویژه قرار دهد تا در سیر تند تحولات غافلگیر نشود.

امام جمعه موقت اهواز بیان داشت: بررسی ماهیت تحولات، امروزه به ما این تحلیل را ارائه می دهد که مثلا اگر پهپاد آمریکا توسط جمهوری اسلامی ایران ساقط می شود، نشان از ساقط شدن یک پهپاد نیست بلکه نشان از ساقط شدن یک تمدن مدعی و پرهیاهو است که هیمنه او فرو ریخته است.

وی تصریح کرد: در تحلیل هایی که ارائه داده ایم هم به این موضوع پرداخته ایم که تاریخ قبل و بعد از اتفاقات اخیر مانند زدن پهپاد آمریکایی و توقیف نفتکش انگلیسی، دو تاریخ کاملا جدا و مجزا از همدیگر هستند.

حجت الاسلام حاجتی ادامه داد: این موضوعات فقط مورد ادعای ما نیست و اتفاقا در نظرات غربی ها نیز آمده است، مانند یکی از نشریات آمریکایی که تحولات اخیر را از قرن ۷ میلادی به این طرف بی سابقه خوانده بود.

وی با اشاره به این موضوع که کانون اصلی این اتفاقات مربوط به انقلاب اسلامی ایران می شود، تاکید کرد: برخی چون با نگام امام به جهان و مسائل آن نظر نمی کنند، دچار توهم شده اند و از غرب واهمه دارند، اما اتاق های فکر غربی و اندیشکده های آنها تمام تمرکز خودشان را بر محور انقلاب و مباحثی مانند ظهور امام زمان(عج) گذاشته اند.

وی تصریح کرد: دلیل اینکه آنها این قدر به مسائل انقلاب حساس هستند و همه توان خود را بر علیه ما به کار گرفته اند این است که می دانند اگر نتوانند انقلاب اسلامی را کنترل کنند، نمی توانند دنیا را اداره کنند، چیزی که امروزه در مقابل چشمشان اتفاق افتاده است.

امام جمعه موقت اهواز افزود: اوایل انقلاب وقتی از قدرت انقلاب مردمی صحبت می کردیم، خودمان هم عمق این جریان را به خوبی نمی دانستیم اما در دوران کنونی و بعد از اتفاق افتادن بسیاری از پیش‌بینی‌های امام، به عمق حرف های ایشان نیز پی برده ایم.

وی با اشاره به بخشی از سخنان امام در مورد منشاء همه این تحولات بیان داشت: امام خمینی (ره) در بیانات خود از اهمیت نقش انسان در همه این تحولات می گوید و بزرگترین هدف انقلاب اسلامی را تربیت «انسانِ ساخته شده» می داند.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: اگر به افرادی مانند شهید محسن حججی نگاه کنیم به عمق حرف امام پی می بریم که انسان تربیت شده در دامن انقلاب می تواند اینگونه جریان سازی کند و به گفته رهبر انقلاب، حجت خدا در مقابل چشمان مردم شود.

حجت الاسلام میراحمدرضا حاجتی گفت: انسان ساخته شده می تواند منشاء تمام تحولات عالم باشد و زدن پهپادی که غربی ها رصد شدن آن را در خیالشان هم متصور نبودند، یکی از نتایج ساخته شدن همین انسان است که می تواند جلوی هر قدرتی مقاومت کند.
انتهای پیام/د 

نظر شما