شناسهٔ خبر: 34931222 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دانشجویان خارجی سفیران ارتباط فرهنگی و اجتماعی بین کشور‌ها هستند

وزیر علوم وتحقیقات گفت: شورای سیاستگذاری دانشجویان خارجی در این وزارتخانه تشکیل شده و در توسعه روابط بین الملل بخش آموزش عالی برنامه‌های جدی داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،منصور غلامی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه کردستان اظهار داشت: توسعه روابط بین‌الملل مورد تاکید برنامه ششم توسعه و وزارت علوم است و از آنجا که سهم ما در دهه‌های گذشته در پذیرش دانشجو در منطقه کم بود، شورای سیاستگذاری در همین زمینه تشکیل شد تا این سهم بهبود یابد.
او افزود: بخش کوچکی از مزیت حضور دانشجویان خارجی ایجاد درآمد است و بخش بزرگ آن توسعه ارتباطات و تعاملات فرهنگی و اجتماعی بین کشورهاست چرا که این دانشجویان سفیران متقابل هستند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در زمینه دانشگاه‌های غیردولتی نیز اضافه کرد: حمایت‌های لازم از این مراکز انجام می‌شود و در کنار آن نظارت، کنترل و ارزیابی هم داریم تا حداقل استاندارد‌های آموزشی رعایت شود.
غلامی یکی از فلسفه‌های وجود بخش غیردولتی در بدنه آموزش عالی را توجه به اصل ٤٤ برشمرد و افزود: اگر اهمیت این اصل نبود، بسیاری از این دانشگاه‌ها باید تعطیل می‌شد.
او در پایان به تمایل دانش آموزان به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان، اشاره کرد و افزود: باید آموزش متراکم قوی و پرمحتوا ارائه شود تا در آینده بتوانند به وزارت آموزش و پرورش کمک کنند.

انتهای پیام/ت

جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه کردستان

نظر شما