شناسهٔ خبر: 34931161 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

يادداشت‌های علم، دوشنبه ۲ شهریور ۱۳۴۹: قتل بختیار انعکاس عجیبی در مردم کرده است

صبح شرفیاب شدم. عرض کردم: قتل بختیار انعکاس عجیبی در مردم کرده است. یک عده زیادی که از کشته شدن این آدم شقی خوشحال هستند، یک عده دیگر هم از این قدرت عجیب دستگاه شاهنشاه ماست‌ها را کیسه کرده‌اند، حتی می‌گویند آن دو نفر جوانی که هواپیمای ملی ما را [ربودند]، مامور ساواک بودند که خواستند رد گم کنند و آن‌ها هم در قتل بختیار شرکت کردند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

يادداشت‌های علم، دوشنبه ۲ شهریور ۱۳۴۹: قتل بختیار انعکاس عجیبی در مردم کرده استپس از انتشار خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی، «انتخاب» قصد دارد این بار بخش های گزیده ای از خاطرات دیگر شخصیت های مهم و تاثیرگذار کشور را روزانه، مرور و منتشر کند

به گزارش انتخاب، در خاطرات علم آمده است:


صبح شرفیاب شدم. عرض کردم: قتل بختیار انعکاس عجیبی در مردم کرده است. یک عده زیادی که از کشته شدن این آدم شقی خوشحال هستند، یک عده دیگر هم از این قدرت عجیب دستگاه شاهنشاه ماست‌ها را کیسه کرده‌اند، حتی می‌گویند آن دو نفر جوانی که هواپیمای ملی ما را [ربودند]، مامور ساواک بودند که خواستند رد گم کنند و آن‌ها هم در قتل بختیار شرکت کردند. شاهنشاه خندیدند. فرمودند: این قسمت که مهمل است ولی شما تایید بکنید! چه بهتر که قدرت ما هم مثل قدرت سابق انگلیس‌ها افسانه‌ای بشود. عرض کردم: همه این‌ها درست، ولی شاهنشاه باید اجازه بفرمایند من در حفاظت خود شما تجدید نظر بکنم. شما صد درصد اسیر گارد هستید. درست است که طرف اعتماد هستند، ولی دنیا از حادثه خالی نیست، به علاوه مگر همین گارد نبود که شما را در فروردین چهار سال قبل به گلوله بست؟ باز مهاجه ما شروع شد. یک ساعت حرف زدیم، شاهنشاه نمی‌خواهند به روی خودشان بیاورند که دستگاهی را که خود به وجود آورده‌اند، ممکن است احیانا طرف اعتماد نباشد. به هر حال من آن‌قدر عصبانی شدم که بالاخره اجازه دادند لااقل غیر از دستگاه‌های اطلاعاتی ارتش، من خودم توسط ساواک، افسران و افراد گارد را خیلی محرمانه تحت نظر بگیرم. شکر خدای را به جای آوردم و اقدام خواهم کرد.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما