شناسهٔ خبر: 34931072 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

واکنش استاندار لرستان به وجود استخدام‌های بی‌ضابطه/ وضعیت پروازهای فرودگاه بهبود می‌یابد

استاندار لرستان گفت: متاسفانه استخدام‌های خارج از ضابطه در قالب‌های مختلف همچون شرکتی در استان وجود دارد، با این وجود دستگاه‌های بازرسی استان با خاطیان برخورد خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، سید موسی خادمی شامگاه شنبه در حاشیه نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان، ضمن تقدیر از عملکرد رسانه‌های استان در جریان‌های مختلف، اظهار کرد: عمده بار اجرایی کشور بر دوش دولت قرار دارد، از این‌رو بایستی از سوی ارکان مختلف حمایت شود.

وی خاطرنشان کرد: طی چند سال اخیر ایران از نظر شرایط بین‌المللی و اقتصادی در شرایط تحریم قرار گرفت، با این وجود  پس از برجام تا حدودی ارتباطات بین‌الملل بهتر شد و روابط خارجی توسعه بیشتری پیدا کرد.

دشمنان با اصل نظام جمهوری اسلامی مخالف هستند

استاندار لرستان با بیان اینکه دشمنان با اصل نظام جمهوری اسلامی مخالف هستند، افزود: خروج از برجام و اعمال تحریم‌های ظالمانه سبب شد کشور دچار تلاطم‌هایی به ویژه در زمینه اقتصادی شود.

خادمی بیان داشت: با تلاطم‌های ایجاد شده دولت از نظر تأمین مالی برای اجرای پروژه‌ها دچار مشکل شد و مردم از نظر معیشتی در تنگنا قرار گرفتند.

وی با تأکید بر اینکه استان‌هایی که وابستگی بیشتری به منابع دولتی داشتند بیشتر متضرر شده و در اجرای پروژه‌های عمرانی و اقتصادی دچاررمشکل شدند، گفت: این موضوع اثر جدی منفی بر اقتصاد مردم استان طی سه ماهه گدشته داشته است. 

انجام بیش از 3 هزار پروژه

استاندار لرستان ادامه داد: طی یک‌سال گدشته بیش از 3 هزار میلیارد تومان پروژه در استان آغاز و یا به اتمام رسیده است، ضمن اینکه سیل بیش از 11 هزار میلیارد تومان به استان خسارت زد.

خادمی با بیان اینکه نتوانستیم ویرانگری سیل را آن‌گونه که لازم بوده تصویرگری کنیم، اظهار داشت: بیش از 1600 روستا دچار قطعی خدمات آب، برق و گاز و همچنین راه شد، با این وجود طی یک هفته اغلب مشکلات مرتفع گردید.

وی خاطرنشان کرد: حرکت جهادی اداری دستگاه‌ها در مدیریت سیل به ویژه در حوزه خدمات زیربنایی بی‌نظیر، حضور نیروهای امدادی فوق‌العاده و کمک‌های مردمی مثال‌نزدنی بود.

استاندار لرستان با اشاره به پرداخت 600 میلیارد تومان تسهیلات در حوزه مسکن به مردم سیل‌زده استان، بیان داشت: همچنین 270 میلیارد تومان تسهیلات بالاعوض در حوزه کشاورزی پرداخت شده است.

خادمی ادامه داد: برای جاده پلدختر اعتبار اولیه 240 میلیارد تومانی پرداخت شده، ضمن اینکه کل اعتبار در نظرگرفته شده برای این محور 600 میلیارد تومان است.

وعده بهبود وضعیت پروازهای فرودگاه خرم‌آباد

وی در خصوص آخرین وضعیت فرودگاه خرم‌آباد گفت: منابع مالی فرودگاه با وجود پروژه ملی بودن از محل اعتبارات استانی تأمین شده که کاری اشتباه بوده است، از این رو بسیار تلاش کردیم که این پروژه را از استانی به ملی تبدیل وضعیت کنیم.

استاندار لرستان ادامه داد: خوشبختانه موافقت وزیر در این خصوص گرفته شده و اکنون فرودگاه‌های کشور متولی است، ضمن اینکه سپاه 30 میلیارد مطالبه را دیگراز منابع استان برداشت نخواهد کرد.

خادمی با بیان اینکه 6 میلیارد از فرودگاه گرفته و به قرارگاه پرداخت شده است، افزود: به دلیل برخی مشکلات تاکنون تعهدات پیمانکار انجام نشده که البته در حال پیگیری هستیم.

وی خاطرنشان کرد: اشکال اساسی دیگری که در مورد فرودگاه خرم‌آباد وجود دارد ساخته شدن برای هواپیماهای پهن پیکر توسط مجری طرح است، اکنون نیز سازمان هواپیمایی کشور که متولی پروازها است مشکل را نه زمین بلکه ارتفاعات منطقه عنوان می‌کند.

استاندار لرستان از پیگیری‌های بسیار برای حل این مشکل خبر داد و گفت: بخشی از مشکل فعلی این است که علی‌رغم هزینه بسیار اما سازمان هواپیمایی کشور موضوع ارتفاعات را مطرح کرده که بایستی یا مشاور طرح فرودگاه خرم‌آباد سازمان را قانع کند، یا اینکه به چه دلیل باید باند اضافه‌ای در صورت فرود نیامدن هواپیمای پهن پیکر ساخته شود؟

خادمی از برقراری و بهبود وضعیت پروازی هواپیماهای کوچک در استان از ابتدای مهرماه امسال خبر داد و گفت: وزیر راه نیز دستور اکید بر این مهم داده‌ است.

پروژه امید بیش از 50 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

وی با اشاره به وضعیت پروژه برج امید بیان داشت: سال گذشته 10 میلیارد تومان از اعتبارات متفرقه برای پیمانکار گرفته شد، امسال نیز در پیوست بودجه پروژه را به اسم ساختمان استانداری الصاق کرده‌ایم تا بتوان منبع مالی را برای آن تهیه کرد.

استاندار لرستان اظهار داشت: در حال حاضر پروژه امید بیش از 50 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد و این در حالی است که تعهد شده از محل فروش زمین‌های استان این مبلغ تأمین شود، حال اینکه زمین و ساختمانی در استان وجود ندارد.

خادمی با رد اختلاس متولیان پروژه برج‌ امید، بیان داشت: سازمان بازرسی و دیوان محاسبات سوابق پروژه را بررسی کرده و خوشبختانه مشکلی در این خصوص وجود نداشت.

بخشی از فعالیت مدیریت ناشی از روشنگری اصحاب رسانه است

وی ضمن تأکید بر استفاده از نظرات، پیشنهادات و انتقادات اصحاب رسانه لرستان اظهار داشت: بخشی از تلاش‌ها و حرکات ما محصول روشنگری‌های اصحاب رسانه است، مشکالات و انتقادات مطرح شده در مقاله‌ها و خبرها را پیگیری می‌کنیم و نسبت به مطالب بی‌تفاوت نیستیم.

استاندار لرستان با تأکید بر اینکه هرگونه کمک به سیل‌زدگان از سوی ستاد اجرایی و هلال احمر در سامانه ثبت می شود، گفت: به هیچ فردی خارج از سامانه نیز کمک‌ها توزیع نمی‌شود.

خادمی اظهار کرد: 10 هزار بسته ستاد اجرایی و 2 هزار بسته هلال‌احمر بر اساس سامانه توزیع می‌شود و تکراری نیز نخواهد بود.

پرداخت 20 میلیارد تومان اوراق به سپاه برای تخلیه

استاندار لرستان همچنین درخصوص آخرین وضعیت قلعه فلک الافلاک گفت: در 6 ماهه دوم سال 96 حدود 28 میلیارد تومان به سپاه داده شد، اما بعدها به دلیل مشکلات اعتبار به اوراق تبدیل شد.

خادمی ادامه داد: توافقاتی با این شرط که علاوه بر دادن اوراق، سود اوراق نیز جداگانه پرداخت شود، حاصل شد، ضمن اینکه در 2 ماه اخیر نیز 20 میلیارد و 500 میلیون تومان اوراق پرداخت و 26 میلیارد دیگر نیز تخصیص جدید داده شده است که تا پایان شهریور تحویل سپاه می‌شود.

برخورد با استخدام‌های بی‌ضابطه

وی با بیان اینکه تعداد کارکنان در نظام اداری نسبت به جمعیت استان آمار خوبی است، افزود: متاسفانه استخدام‌های خارج از ضابطه در قالب‌های مختلف همچون شرکتی در استان وجود دارد، با این وجود دستگاه‌های بازرسی استان در حال پیگیری این موضوع بوده و بدون شک با خاطیان برخورد خواهد شد.

استاندار لرستان با اشاره به برخی ناامنی‌های اخیر در استان، خاطرنشان کرد: عمده موضوع جلسات اخیر تأمین استان به موضوع ناامنی اختصاص دارد، این اتفاق برای استان ناشایست بوده و بایستی همه دستگاه های امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی پای کار بیایند.

خادمی وجود فراوان سلاح در بین شهروندان را یکی از عوامل نا امنی برشمرد و گفت: این موضوع نیز بایستی کنترل و پیگیری شود.

انتهای پیام/85018/ق

نظر شما