شناسهٔ خبر: 34930764 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

طرح «ساب» ورود گردشگر به گیلان را افزایش می‌دهد

سرپرست استانداری گیلان گفت: اجرای طرح ساب (سفرهای ارزان قیمت برنامه‌ریزی شده) و ارائه پکیج‌های تشویقی به مسافران موجب افزایش ورود گردشگر به گیلان می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، ارسلان زارع امشب در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر در رشت اظهار داشت: مهم‌ترین عامل پذیرش گردشگر خصلت فرهنگی و تمدن مردم آن دیار است و مردم گیلان با سابقه درخشان فرهنگی و خلق و خوی مهمان نواز خود از مهم‌ترین عوامل موثر در میزبانی از گردشگران هستند.

سرپرست استانداری گیلان وجود اقلیم خوب و مواهب طبیعی را از دیگر عوامل موثر در جذب مسافر و توریست به گیلان عنوان کرد و افزود: وجود مسافر داخلی تاثیر شگرفی در کسب و کار و توسعه و اشتغال هر استانی دارد.

وی با بیان اینکه گسترش سفرهای داخلی موجب رونق اقتصادی کشور می‌شود تصریح کرد: آمار گردشگران خارجی آنقدر زیاد نیست و گردشگران داخلی بیشتر به گیلان می‌آیند همچنین درصدی از گردشگران نیز از اقشار کم درآمد هستند.

زارع خاطرنشان کرد: سطوح درآمدی مسافران تعیین کننده میزان هزینه آنان در سفرها است و بخش خصوصی و دولتی باید با مشارکت فعال زمینه ورود مسافران بیشتر به گیلان را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه ترکیه در جذب گردشگر به‌وسیله تسهیل زمینه سرمایه‌گذاری موفق عمل کرده است گفت: کشور ما نیز باید از کشورهای موفق در جذب گردشگر الگو بگیرد و ما به‌سبب داشتن مردم مهمان نواز و امنیت خوب در استان گیلان می‌توانیم زمینه تردد مسافران در گیلان را ارتقا دهیم.

سرپرست استانداری گیلان با اشاره به رشد ورود مسافر به استان گیلان در 5 ماهه اخیر ابراز داشت: با وجود تاثیر منفی سیل در استان‌های شمالی در نوروز امسال اما در بعد ورود مسافر 3.5 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته و 2.2 درصد رشد در زمینه اقامت مسافران در گیلان داشتیم.

زارع به همکاری خوب بخش خصوصی در سال‌های اخیر برای ساخت هتل و مراکز اقامتی در گیلان اشاره و تاکید کرد: باید به مولفه‌های کمک کننده مانند برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و ارائه پکیج های ارزان قیمت زمینه ورود مسافر بیشتر به گیلان را فراهم کنیم. 

سرپرست استانداری گیلان با بیان اینکه اجرای طرح ساب( سفر ارزان قیمت برنامه‌ریزی‌شده) باعث افزایش ورود گردشگر به گیلان می‌شود خاطرنشان کرد: همه مسئولان در جذب مسافر و گردشگر به گیلان نقش دارند و باید به گلایه‌ها و انتقادات آنان توجه کرد. 

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گیلان نیز در این جلسه اظهار داشت: تا مرداد امسال، 38 میلیون گردشگر تردد کننده وارد گیلان شدند و 32 میلیون نفر نیز اقامت شبانه در گیلان داشتند.

شهرود امیرانتخابی با بیان اینکه طرح سفر ارزان قیمت با هدف ایجاد فضای عادلانه برای مسافرت همه اقشار ایجاد شده است گفت: توسعه استان گیلان در گرو ورود بیشتر مسافر است و طرح سفر ارزان قیمت می‌تواند در این راستا کمک کننده باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان تصریح کرد: مسافران در شهرستان‌های صومعه سرا، روبار، املش، سیاهکل، شفت، آستانه اشرفیه، رضوانشهر و تالش کمترین مدت زمان اقامت را دارند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان نیز اظهار داشت: دومین منبع درآمد مردم گیلان بعد از کشاورزی، گردشگری است و سالانه تعداد کثیری مردم از سراسر ایران و خارج از کشور به‌جهت پیشینه فرهنگی و مواهب طبیعی این استان به گیلان سفر می‌کنند.

جان‌احمد آقایی تکنولوژی و فضای مجازی را عامل توسعه گردشگری دانست و افزود: تاثیر منفی عدم زیرساخت مناسب در استان گیلان تاثیر منفی بر گردشگری دارد که منجر به خشونت در گردشگران نیز می‌شود و ضرب و جرح و توهین ناشی از این قضیه سالانه بیش از 52 هزار پرونده را به دادگستری گیلان روانه می‌کند.

وی با بیان اینکه توجه به زیرساخت‌ها مانند ساخت و تجهیز جاده‌ها، اماکن تفریحی و بهداشتی موجب رونق گردشگری در گیلان می‌شود تصریح کرد: این امر موجب تشویق مسافران برای ورود به گیلان و کاهش پرونده‌های دادگستری و در نتیجه افزایش ورود گردشگر به استان می‌شود.

محمدباقر باقرزاده، مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان نیز در این جلسه گفت: هر کدام از داشته‌های استان گیلان قابلیت برند شدن دارند و از مسئولان درخواست می‌کنم برای ساخت مستند فاخر با زیرنویس لاتین و برای پخش در شبکه‌های مستند، پرس تی وی و العالم با صدا و سیمای مرکز گیلان همکاری کنند.

انتهای پیام/ح

نظر شما